Hur berättar man...

Mer
3 år 7 månader sedan #1280897 av Skellington
Svar från Skellington i ämnet Hur berättar man...
Var bara ärlig
Mer
3 år 7 månader sedan #1280975 av krokus
Svar från krokus i ämnet Hur berättar man...
Ärlig, ja.

Men jag skulle nog vänta med att berätta att du har en psykossjukdom till när ni väl träffas! Jag tror att det är mindre bra att ta upp det på en chatt. Då ser du inte hur han reagerar.

Lycka till! :)
Mer
3 år 7 månader sedan #1281014 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Hur berättar man...
Skulle du berätta att du har hemorojder på första dejten? Nä kanske 7nte. Man har ingen förpliktelse att berätta att man har en psykossjukdom. Med de attityder som finns om det. Gått i väggen räcker. De flesta har något fel på sig men pratar de desperat om det? Nej. Man visar väl upp annat tänker jag. Det är inte ens säkert att det blir något och då har man outat sig i onödan. Vänta och känn in tycker jag.
Mer
3 år 7 månader sedan #1281016 av Skellington
Svar från Skellington i ämnet Hur berättar man...
Att vara ärlig innebär inte att berätta allt om sig själv. Det innebär att berätta om sig själv bara.
Mer
3 år 7 månader sedan #1281025 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur berättar man...
Jag tycker också att man ska vara ärlig. Den här dejten kan ju ha fått stora förhoppningar.
Mer
3 år 7 månader sedan #1281029 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Hur berättar man...
Helt onödigt. Jag berättar inte på första dejten att jag blev våldtagen som barn. Varför liksom? Intresseklubben antecknar.... Folk generellt sett vet inte ens vad psykos är då måste man förklara det. Jag berättar inte heller att jag har svamp över halva kroppen. Äckligt liksom. Varför skylta med det? Varför skylta med psykos? Alldeles för suspekt. Räcker med att säga psykisk ohälsa det har i stort sett alla erfarenhet av anhörig, vän eller själv.