Hur berättar man...

Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1280782 av Kattis35
Svar från Kattis35 i ämnet Hur berättar man...
Jo det är sant kanske bäst att vänta...lära känna varann mer...och senare... kanske man kan berätta om det känns bli mer seriöst.
Är ju mest rädd för att han ska tycka " vad är det där för tokig tjej"!! Haha

Han har redan berättat om mig för sina föräldrar ojoj jag fick lite.panik!
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Kattis35.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1280783 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hur berättar man...

Kattis35 skrev: Vi har chattat några veckor ....och jag sa att jag gick sjukskriven. Han frågade då varför. Då sa jag att jag gått rejält in i väggen... tänkte att jag skulle berätta mer om det sen. Kändes fel att ta upp nåt sånt på första samtalet...nä än så länge inte så jätte djupa saker har vi pratat om...


Ska ni träffas snart på dejt? I så fall hade jag nog tagit upp det då. Det kan ju bli jobbigt att hålla inom sig. Jag är lite så där, raka rör, bära eller brista. Det är inte säkert han vet vad en psykos är.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 7 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1280784 av Kattis35
Svar från Kattis35 i ämnet Hur berättar man...
Nä han frågade.mig om jag ville ses? På en dejt... jag sa att jag inte riktigt var redo på studs men att jag absolut ville gå på dejt med honom. Jag vill helst vänta 1 eller 2 månader till.... innan dess...

Har ju inte bara haft en psykos utan har ju schizoaffektiv syndrom... ännu svårare att berätta
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 7 månader sedan #1280786 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hur berättar man...

Kattis35 skrev: Nä han frågade.mig om jag ville ses? På en dejt... jag sa att jag inte riktigt var redo på studs men att jag absolut ville gå på dejt med honom. Jag vill helst vänta 1 eller 2 månader till.... innan dess...


Ok, då hade jag berättat över chatten. Jag skulle uppfatta det negativt om jag chattade med en tjej i 2 mån och hon inte sa något om sin psykossjukdom, men det är jag det.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1280787 av Kattis35
Svar från Kattis35 i ämnet Hur berättar man...
Jag får försöka ta mod till mig att berätta. Sen får man se hur han reagerar. Men jag väntar nog några enstaka veckor än. Känns lite tidigt fortfarande...men det är lättare att berätta att man haft en psykos. Svårare att berätta att man har en psykossjukdom... det känns mycket värre på nåt vis.
.
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Kattis35.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1280788 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hur berättar man...

Kattis35 skrev: Jah Får försöka ta mod till mig att berätta. Sen får man se hur han reagerar. Men jag väntar nog några enstaka veckor än. Känns lite tidigt fortfarande...men det är lättare att berätta att man haft en psykos. Svårare att berätta att man har en psykossjukdom... det känns mycket värre på nåt vis.
.

Förstår det! Idag känns ändå inte psykisk ohälsa lika dramatiskt. Var varannan har ju haft problem med det. Har du haft en psykos eller flera? Får du fortfarande psykoser eller är du "frisk" på medicin?

Jag ska sova. Kollar tråden imorgon. Gonatt!

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.