Alkoholproblem

Mer
18 år 11 månader sedan #13941 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Alkoholproblem
Equivocal,

Du kan ju fortsätta som du bestämt i t.ex. 6 månader, sedan utvärderar du hur ditt alkoholdrickande har fungerat. Kanske borde du ha en dagbok över de tillfällen då du druckit alkohol och hur det gått. Du kan ju fråga din sambo varje gång också vad han tycker. Det kan ju vara bra att ha en utomståendes synpunkt.
Mer
18 år 11 månader sedan #14241 av Equivocal
Svar från Equivocal i ämnet Alkoholproblem
Ja jag har bestämt mig och jag SKA klara det. Drack två glas vin i helgen och inge mer, det var bra. Nu ska jag på fest flera helger i rad så då får jag se vad jag går för. Ska vara antingen spiknykter eller bara dricka folköl tänkte jag.
Sen har jag bestämt att jag till hösten ska ta steget ut och söka hjälp igen,... om jag orkar... det är ju så j-a svårt att hitta nån bra.
Har varit utan nu i några år men känner att det inte är ett avslutat kapitel. Orkar bara inte med nå mer psykodynamiskt skit!
Mer
18 år 11 månader sedan #14250 av Equivocal
Svar från Equivocal i ämnet Alkoholproblem
Ja det är det jag tänkte satsa på :D
Mer
18 år 11 månader sedan #14257 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Alkoholproblem
Äh, jag tror man e kognativ själv...
jag är det iaf...

om det går..

dte e därför jag söker apati...

fins det ingen bok som beskriver principerna?
Mer
18 år 11 månader sedan #14265 av Equivocal
Svar från Equivocal i ämnet Alkoholproblem
Jo man kan ju pröva å köra lite kognitiv terapi på sig själv, jag brukar försöka... och så börjar man "okej, jag tänker så här, varför gör jag det, har jag belägg för det? njaäää, okej, men då måste jag ändra mina tanke scheman... okej... hur gör jag då...hmm.. fakta!, ja,, hur är det EGENTligen? jo det är ju såhär. Men okej, om jag VET att det är såHÄR varför tänker jag då såDÄR? Fan vad puckad jag är som tänker såDÄR när det är såHÄr, korkad jag är... oj då... samma tankar som talade igen."
Mer
18 år 11 månader sedan #14275 av Equivocal
Svar från Equivocal i ämnet Alkoholproblem

Åhhh den klassiska onda cirkeln. Som när pojkvännen ber en sluta säga förlåt för allting hela tiden: "Det ska jag sluta med. Förlåt." Eller när man hatar sig själv för at man hatar sig själv. Sen hatar man sig själv för att man hatar sig själv för att man hatar sig själv... Och runt och runt och runt det går...

Ja det är sjukt hur lätt man hamnar i såna cirklar. Bara å garva åt!