Lite hjälp tack

  • anonym
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #26928 av anonym
Svar från anonym i ämnet Lite hjälp tack
vaför posta ett inlägg här överhuvudtaget om det inte är ett rop på hjälp eller empati.. hur svårt är det egentligen att ta livet av sig om man verkligen vill? inte speciellt, finns hur många sätt som helst som garanterat funkar... dock är inte benso och alkohol eller att skära sig i handlederna ett av dom... har själv haft självmordstankar nästan varje dag i åratal.. Dom här sjukdomarna är ett helvete på jorden, men jag har aldrig gjort något försök utan bestämt mig för att kämpa in i det sista... den dag jag inte orkar längre om den kommer, kommer jag jag garanterat inte misslyckas att ta livet av mig... misslyckas gör man om man handlar i oöverlagd panik eller om man egentligen bara vill ha uppmärksamhet...

Dock är mina självmordstankar något jag aldrig pratar med familj vänner eller släkt med, enbart vården och i enstaka fall som nu här på nätet, det sista man vill är ju att göra närstående oroliga.
Mer
18 år 5 månader sedan #26929 av flisan
Svar från flisan i ämnet Lite hjälp tack
Vet inte vad jag ska säga.
Tycker fortfarande att det är fel att ta upp sådana här saker på forumet. Det är en sak att diskutera om man har självmordstankar och vad man ska göra med dem, men att skriva denna typ av avskedsbrev eller planer tycker jag är fel!

Jag tycker att du ska återkomma till detta forum på torsdag.
Om det inte blivit bättre då, får du väl ta ställning då.

Jag tror det finns hjälp även för dig.
Och du har massor att förlora, du vet det inte själv just nu.
Omständigheterna kan ändras och tänk om du ändrar dig.
Kom ihåg: att dö är definitivt! Det finns ingen återvändo!
Men du kan välja livet.
Mer
18 år 5 månader sedan #26932 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Lite hjälp tack
Mesmerize,

Han har ju ändå rätt...
Även om det inte var rätt tid för kogniativ terapi..
Och...
Jag tror du misslyckas igen.

Har du sett filmen SAW?
Känner du att du lever?
[url:3qwoxzec]http://www.sawmovie.com/[/url:3qwoxzec]
Mer
18 år 5 månader sedan #26933 av Geta
Svar från Geta i ämnet Lite hjälp tack

Mesmerize skrev:
Snälla snälla, slösa inte er tid på tid på att skriva massa snälla och uppmuntrande saker för det varken förtjänar jag eller kommer lyssna på (har redan psykolog och käkar citalopram och bla bla bla, inget hjälper mig) Speciellt den snälla tjejen med fisk-bilden, som alltid skriver vänliga saker till folk, jag har redan testat allt. Tack ändå dock =)

Det tar tid innan en vändning kommer när man går i samtalsterapi.
Du får inte ge upp.
Ge dig själv litet mera tid.
Hoppas att du kommit på andra tankar.
Det måste ha varit någon mening med att du vände dig till
Viska.
Innerst inne tror jag att du vill leva vidare.
Mer
18 år 5 månader sedan #26934 av Mesmerize
Svar från Mesmerize i ämnet Lite hjälp tack

Undrande skrev: Han har ju ändå rätt...
Även om det inte var rätt tid för kogniativ terapi..
Och...
Jag tror du misslyckas igen.

Har du sett filmen SAW?
Känner du att du lever?
www.sawmovie.com/

Nja, rätt har han ej. Finns inget som är rätt eller fel. Sån där politisk korrekt goja får du ta med nån som fortfarande tror att livet har en mening. Och även om det nu fanns det, så borde det faktum att du säger att kognetiv terapi inte är rätt här bekräfta att det är fel. Eller hur? Aningen motsägelsefullt annars.

För det andra är det komiskt att du tar upp just den filmen. Såg uppföljaren idag, dock inte lika bra som ettan, men den här tråden handlar inte om filmrecension.

Tack för ditt tips, det är inte omöjligt att jag misslyckas. Du kan ju ta och anlita en bookie så tjänar du lite pengar på mitt missöde oxå.



Fan det här är bästa forumet på nätet, och ändå hänger jag på ganska många. Mest tackvare admin1 och fisk-bilden. Dom är mkt bra :)
Mer
18 år 5 månader sedan #26941 av Xebeche_
Svar från Xebeche_ i ämnet Lite hjälp tack
Det var kul att du svarade mig, även om du inte hade motargument. Men det är för att du inga har.
Du kan följa Admin1:s råd och finna dig i "mallen" som utarbetats, suga i dig fiskloggans "tröstande" ord. Men du [u:2bti32q0]vet[/u:2bti32q0] att "allt" inte hjälper. Du väljer själv.

Jag har läst om småtjejer som vaknat upp efter en vecka inom, Funnit sig själv sönderskuren och väggarna fulla med blod. Småkillar som har ett förlutet av familjär terror, och kan inte förlåta sig själva.
Någon som skakar okontrolerat av medecin, och blir fastsurrad på en brits som tröst. Rullstolsbundna, MS sjuka osv. Alla letar efter mening och kämpar förtvivlat för att finna.
Men du ska ut på krogen en onsdag och rulla hatt... Fråga [i:2bti32q0]dem[/i:2bti32q0] om "råd" hurvida du kommer fixa det? Medens killen du inte skänker en tanke, sitter på korsningen och tigger. Drömmer om en kväll på krogen, precis som han hade för tio år sedan.

Det kan inte vara fel att skriva så som du gjorde. som "flisan" anmärkte. Inget rop på hjälp, utan ett skri av uppmärksamhet som en fjortonårig flicka. Stoppa näven i brallan och känn vad som finns där istället. En jävla mentalitet konstruerad av dig själv och ingen annan.

Tids nog kommer du att fatta. Att allt bara är i ditt jävla huvud, men du har ju bara tills på onsdag på dig, eller hur. Att skrika -"Hjälp jag mår så kass att jag tar livet av mig" kan man göra på många sätt, detta forum är ett. Att du frågat innan bevisar ditt inre att du springer i ett ekorreshjul. Din psykolog och tabletter kan suga min feta, för vi fyra vet att ändringen kommer från sättet du tänker.

Oo,jag höll på att glömma.

1. Ett par steg äldre än dig.

2. Vi byter plats, så kan jag få sumpa din skit åxå, här finns inget du kan sabba. Blir du bättre då?

3. Inte du, eller är det? Det väljer du själv, det kommer du att inse.

Jo fyfan vad synd det är om dig, att få höra lite reality från monstret själv. Du kan gratta mig bäst fan du vill, för du vet lika bra som jag. Att den enda du svarade på din tråd var mig. Du den "tjabon" som för allt är brännt.

Mvh / Kenth

PS. Att sånna som kommer och gnäller för folk vars omständigheter förhindrar ett fortsatt liv. Med saker som förhindrar ett ändat, får mig att vilja spy. Det finns ingen jävla kognitiv terapi från min sida, bara min åsikt. Jag skulle fullständigt skita i om jag hittade mezmerize på gatan immorn, pillrad sanslös! Jag skulle dock bli jävligt förvånad.