Lite hjälp tack

Mer
18 år 5 månader sedan #27060 av jennynen
Svar från jennynen i ämnet Lite hjälp tack
Underbart att någon kan komma på andra tankar kring självmord genom stöd från främlingar ute i landet. Det här är en fantastisk sida.

Grattis Mezmerize för att du fortfarande har livet i behåll och att du överväger kognitiv terapi. Lycka till! Jag hoppas och tror att även du kan finna livsglädjen igen tids nog. Bara fortsätt att kämpa. du vet ju var du kan finna ditt stöd när kraften inte riktigt räcker till!

Men kan ni inte försöka lära er vad Isa-Alise heter. Känns så fånigt att kalla henne för fisktjejen osv. Men jag håller med om att hon är grymt bra!!!!!!
Mer
18 år 5 månader sedan #27064 av micke sd
Svar från micke sd i ämnet Tack för länken !
Det var en intressant text som du Nissegossen har skrivit och som du länkade till i inlägget ovan. Den tål att läsas flera ggr. Bra skrivet !!

Ang. att söka sig fram till sanningar i livet och tillvaron så tror jag starkt på det som snickarsonen från Nazaret lär ha sagt för 2000 år sedan; Sök så ska ni finna. Jag tror att Gud Jahve hjälper alla som söker att finna livssanningarna som kan hjälpa oss i den här tillvaron och ge oss mening med livet.

/M
Mer
18 år 5 månader sedan #27065 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Lite hjälp tack
Hej micke ds.! Den som kallade sig Jehova eller Jahve i gamlaTestamentet. Orden betyder i svensk översättning från Hebreiskan egentligen " Jag är den jag är" eller "Jag är såsom den jag är" Det kan ju varje människa säga om sig själv.

Men du har rätt i att den som förklarade vem han är, är snickarsonen från Nazaret.

Det finns något av intresse för oss med diagnosen Schizofreni, det står i Markus tredje kapitel. Där står bla om hur Jesu moder och bröder gick för att ta vara på Jesus eftersom att de menade att han var från sina sinnen.

Med andra ord, hans egna anhöriga trodde Jesus var sinnessjuk!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 5 månader sedan #27072 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Lite hjälp tack
Ja, det var bra gjort, jag låg faktiskt och tänkte på dig inatt, hoppades att du skulle ändra dig.

Köp en bra bok om kognitiv tarapi, du är klok nog att kunna själv! Admin har några bra rekar på rek-sidan. Det hade varit en stor förlust om du försvann från oss M.
Mer
18 år 5 månader sedan #27117 av Missan84
Svar från Missan84 i ämnet Nu vart jag mycket gladare
Tack och lov för att du lever.
vart jätte glad av att se att du hade skrivit.
Sköt om dig vännen.
Många kramar Missan84 :D :P
Mer
18 år 5 månader sedan #27132 av Mesmerize
Svar från Mesmerize i ämnet Lite hjälp tack
mesmerize:

tro inte att lösningen finns i döden. det kommer inga svar då. det blir bara svart. kom ihåg det.

//johanna