självmord...

Mer
18 år 4 månader sedan #29587 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet självmord...
nej jag känner mig fånig om jag kommer till psykakuten. på vanliga akuten kunde jag gråta hur mkt jag ville, för dom trodde det berodde på den fysiska smärtan. så jag fick äntligen nånstans där jag inte behövde hålla inne med tårarna!
Mer
18 år 4 månader sedan #29592 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet självmord...
Jag tycker du gjorde rätt interlude, bra att du sökte hjälp. Hoppas du får en lugn jul.

mvh Fredrik
Mer
18 år 4 månader sedan #29611 av Equivocal
Svar från Equivocal i ämnet självmord...
Interlude- när jag läser det du skriver känns det som det är mina ord, fast för några år sedan. Att du inte äter gör bara saken värre, tro mig jag har också prövat. Visst är det en härlig känsla för stunden när man går där och är hungrig men lixom stänger av "inget kommer in här, den här kroppen är stängd, död" men ju mindre man sköter om det "vardagliga"; Äta och sova och sånt desta värre blir ångesten. Även om det känns svårt att "ta hand om sig" när allt ändå är ett helvete så behövs det!! Att känna ångest och gråta FÅR man göra, hur mkt man vill!! Att stänga in sin a känslor och ignorera dem gör det bara värre. Jag stängde in dem under många år, ofta satt jag på toaletten i skolan och grät men sen skulle jag se glad ut när jag kom ut, usch! Om man i stället visar vilket j-a helvete man lever i så kan man även må bra på ett annat sätt. För man har visat, andra VET, de kanske inte förstår men de kan ana. Kan du gråta kan du kanske även skratta!

Kanske klarar inte vännerna av ditt mående när det är som värst och då gäller det att skaffa andra (BRA!!) kontakter. Psyket är inte ett bra ställe när man mår dåligt, kanske en stund men man blir så.... hospitaliserad, så fort! Samtidigt behöver man känna att det finns nån där ute som bryr sig, som förstår men tyvärr är det ganska svårt att komma in på psyket från psykakuten och jag har kännt mig ännu mer ensam efter att ha besökt dem. Men det är ju alltid värt att försöka!!

Du sa att du hade fått tid för plastkirurgi på KS, vad ska de göra då? och vad kostar det? Jag håller på och utbildar mig just nu men när jag är klar önskar jag så att jag kunde få bort alla mina ärr för att kunna gå vidare.
Men jag vill vara säker först, än så länge kan ärren vara en sorst tröst, en påminnelse om att det faktiskt är bättre nu, men ska jag jobba med människor vill jag inte ha dem där.

Oj, ursäkta att det blev så långt.... jag kände bara så mkt som behövdes skriva ner. Du får gärna kontakta mig också om du vill prata, till att börja med kan du kanske skicka ett privat så kan du få mail?

Var stark!
Mer
18 år 4 månader sedan #29616 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet självmord...
Equivocal Håller med, man ska visa hur ens liv ser ut... Jätte bra, då ventilerar man... och intrelud kämpa på, istället för att ta livet av dig gör allt som du inte vågar istället..
Kramar och lycka till
Mer
18 år 4 månader sedan #29621 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet självmord...
Equivocal! Du beskriver för Interlude, precis vad jag själv skulle vilja skriva.

Till er bägge vill jag innerligt önska en God Jul utan ångest.

Det finns även för oss, som är utanför, någonting som gör livet mänskligt. jag har till en del fått det här på viska. Fred och frid till alla på jorden, önskar en ensam julenisse.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 4 månader sedan #29635 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet självmord...
God Jul Nissegossen från mig!