imovane

Mer
18 år 2 dagar sedan #38148 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet imovane
Lina 23:31,

Det är nog ganska vanligt att få återfall i psykos, men själv har jag inte haft något på 15 år. Det går att minska risken för återfall i psykos genom att lära sig tecknen eller symptomen på återfall i psykos. Det går då att söka hjälp och t.ex. tillfälligt höja dosen av antipsykotika för att minska risken. Om anhöriga får utbildning sk familjeintervention kan det minska risken för återfall i psykos också. Att undvika missbruk av alkohol och droger minskar också risken för återfall i psykos.
Mer
18 år 2 dagar sedan #38153 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet imovane
Alla har psykoser och autistiskt beteende.
Men hur mkt och när?

Jag skulle säga att den vanligaste långa psykosen är att man kanske har psykos. 8O
Är det en psykos, Att ständigt undra om man har det eller oroa sig för att få det? Tvivla.
Mer
18 år 2 dagar sedan #38165 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet imovane
-!
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 20 timmar sedan #38291 av
Svar från i ämnet imovane

Gäst skrev: varför???svara istället, annars provar jag...


Haha hur patetiskt är det inte att sitta på ett forum och hota med att överdosera Zopiclon...hahah

Ta dig i kragen och skaffa ett jobb i stället.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 20 timmar sedan #38302 av
Svar från i ämnet imovane

Lina skrev: Det var jag som skrev detta inlägg för ca3 månader sen nu...ville bara berätta att jga mår så himla mycket bättre nu även om jag inte alls m¨år toppen...Allt jag gått igenom har fått mig att tänka på ett annolunda vis mot förr, det är på ett sätt bra. men jag vågar inte längre försöka prova nya saker, med rädslan att misslyckas, så var jag inte alls tidigare, utan då gick jag på första bästa idé och lyckades den inte var det inte hela världen, men nu är jag rädd för att jag ska hamna i samma tillstånd som tidigare, usch säger jag bara. Att man inte bara kan få en garanti på att man inte kommer hamna i en psykos igen, vore så himla skönt tycker jag!
Hur gör ni?
är det vanligt att man får flera psykoser under en livstid?
Min diagnos är på gränsen till schizoaffektivt syndrom samt depression med psykotiska inslag!
mvh Lina


Min mor har schitzoaffektiv sjukdom och har haft många psykoser. Hon är inte frisk och kommer nog aldrig bli det mer. men det kan hända att det bara förekommer en gång. men cykloid psykoser kommer juh i perioder.
  • Lina
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 18 timmar sedan #38308 av Lina
Svar från Lina i ämnet imovane
Jag har skaffat mej ett jobb, o ja det var jäklit patetiskt att skriva nåt sånt haha ....men som sagt var då fanns det ingen utväg på nåt...ville bara försvinna, men men ...