Värre än självmord?

Mer
8 år 4 månader sedan #796585 av Psyfeatures
Svar från Psyfeatures i ämnet Värre än självmord?
Jag har försökt ta mitt liv. Man skadar dom som älskar en och dom som bryr sig så jävla mycket av att göra det. Jag vaknade upp på psyket och visste inte om jag levde eller var död och såg hur rädda min familj var.

Gav mig tid att tänka på vad fan jag hade gjort och kommer aldrig göra det igen, kan inte såra folk så.
Nu säger jag detta när jag samtidigt idag har tänkt på att ta mitt eget liv därför jag lever med konstant jävla ångest och social fobi när jag väl är "frisk".... Men kommer inte göra det.

Jag tänker antingen lida eller leva så länge jag kan, för bra stunder kommer tillslut.

Självmord är ingen bra utväg!
Mer
8 år 4 månader sedan #796832 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Värre än självmord?
Ofta är det depression som ligger bakom självmord. Läs gärna denna nyhet:
[url:1ec335v8]http://www.viska.se/index.php/sjalvhjalp/1316-rad-vid-sjaelvmordstankar[/url:1ec335v8]
Mer
8 år 4 månader sedan #796852 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Värre än självmord?
Lämnar tråden och går härifrån, då jag inte tål tråden Det ligger alldeles för nära mig själv och min PTSD.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 1 månad sedan #815959 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Värre än självmord?
Jag tycker ju att man ska få diskutera det jobbiga som självmord är. Jag fick smaka på det som anhörig och vill inte skada mina nära och kära, därför väljer jag livet. Hoppas jag...
Mer
8 år 1 månad sedan #815960 av Geta
Svar från Geta i ämnet Värre än självmord?
Ja, det är ett hårt slag mot de anhöriga att ta livet av sig.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 1 månad sedan #815962 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Värre än självmord?
Visst önskar jag att få dö, men någonstans inom mig vill jag leva. Annars hade jag gjort slut på skiten för länge sedan. Fast att plågas i flera år innan man tar steget är inte okej.