Värre än självmord?

Mer
8 år 4 månader sedan #794387 av lumberjack
Svar från lumberjack i ämnet Värre än självmord?
Har inte försökt heller, men tanken har svishat förbi i all enkelhet någon gång eller två... . Ser emellertid inga fördelar med detta förfarande. Håll dig på benen med varma fötter och kallt huvud. Det är bäst i alla lägen. Vad är det som är jobbigast för dig just nu? Sköt om dig!
Mer
8 år 4 månader sedan #794403 av Kloppe
Svar från Kloppe i ämnet Värre än självmord?
Nej jag har inte gjort något självmordförsök. Har funderat på det ibland, men det är ingen bra utväg enligt mig.

Tänk på att det går upp och ner. Ibland är det bra, ibland sämre...

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
8 år 4 månader sedan #794422 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Värre än självmord?
Läste i en annan tråd att Fantasio igår kväll skulle dricka öl med kompisar. Det är säkert anledningen till att han inte synts till ännu. Vad gäller ångest, så kanske han skulle försöka få Sertralin, som har effekt mot både ångest och depression.
Mer
8 år 4 månader sedan #794506 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Värre än självmord?
Jag har gjort ett självmordsförsök. .....när jag tyckte att allt var som hopplöst men jag har alltid ångrat mig. Jag vill leva. Men det säger något om kraften i sjukdomen vi lider av.
Mer
8 år 4 månader sedan #794515 av Jesus/magnus
fantasio,
jag utmanar dig! innan du går å gör nåt dumt, ta till dig Jesus!
avdela en veckas tid på att lära känna Jesus, sen kan du gå tillbaks till grubblerierna?

altså jag menar va ja säger! bortse från dig själv och dina trubbel, lev och focusera
på Jesus och det livet med honom kan innebära? det, om något är viktig upplevelse^^

jag tror att det kan va svårt ibland att leva för sitt eget? MEN! börjar du leva för Jesus?
då vänds skutan^^
J/m

ps börja året med att leva för nån annan, lev för Jesus^^ <3 ds

John 8:31-32.
Mer
8 år 4 månader sedan #794572 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Värre än självmord?
Risken för självmord är förhöjde efter inläggning, så det kan vara klokt att bo hos föräldrarna 2-4 veckor efter en inläggning.