Värre än självmord?

Mer
8 år 4 månader sedan #794311 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Värre än självmord?
-
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
8 år 4 månader sedan #794329 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Värre än självmord?
Ja, visst har man funderat på om man har ngt att tillföra världen? Inte bara ta från den! Det är sådana stunder då man befinner sig i obalans som man behöver ngn ledtråd att klamra sig fast vid! Ska du ta några bärs, så kan jag rekommendera att bara ta några eftersom du är under uppsikt och ska justera dosen som Geta sade! Man ska kanske överväga att ta det helt lugnt med alkoholen vid sådan tillfällen då du just sluppit ut från kliniken. Du behövs med din dåliga skämtshumor som är så bra!

Vars är världen på väg?
Mer
8 år 4 månader sedan #794340 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Värre än självmord?
Jag lämnar det därhän, har PTSD pga det. Vill inte tänka på det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 4 månader sedan #794348 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Värre än självmord?
Fantasio,

Svar Ja: Ångest och depression kan knäcka alla, även den mest normala som drabbas kan bli konstig! Självmordstankar kan bottna i mycket. Man får ingen kärlek i livet, blir missförstådd och accepteras inte som delaktig i samhället, alltså utslagen! Jag har en gammal granne som tog livet av sig för att folk på hans arbetsplats mobbade honom och sade elaka saker och körde på honom med trucken varje dag på hans arbetsplats och dom bara skrattade= Sadism! Sadister är det värsta avskummet i samhället som oftast är mobbare. Men dom som mår sämst är just sadisterna som projicerar över deras egna svagheter och problem på andra för att inte känna vid deras egna problem för stunden. Men förr eller senare så kan dom inte fortsätta så längre för dom måste inse sin egen problematik att dom faktiskt oftast är avundsjuka människor som inte står ut med vissas kvaliteter och styrkor!

Är man säker på sig själv behöver man inte trampa på andra! Sen kan man inte tycka om alla men man måste visa respekt för vad individen själv vill och inte vad andra anser. Om andra ska tror sig styra andra blir det odemokrati och antipati! En slags kommunism eller Fascism!
  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
8 år 4 månader sedan #794349 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Värre än självmord?
Fantasio...
Jag förstår dig, samtidigt som jag inte gör det?
Du har en sysselsättning och du har goda vänner. Vad saknar du?
Om du vill förklara lite närmare?
Jag har nämligen ingenting av detta. Man kan nog säga, att mitt liv är totalt meninglöst.
Jag är där du är. Jag har inget hopp kvar. Självmord är logiskt för min del.
Ville mest ge dig lite perspektiv. Hoppas du inte tar illa vid dig, det är det sista jag önskar.

Mvh.
  • cholowiz13
  • Besökare
  • Besökare
8 år 4 månader sedan #794380 av cholowiz13
Svar från cholowiz13 i ämnet Värre än självmord?
Nu skriver jag mitt inlägg lite väl sent kanske?
Jag menar det har gått ett år. Skämt åsido.
Men lev livet.
Man lever bra en gång. Passa på och gör saker du tycker är roliga.