självmord

Mer
17 år 11 månader sedan #38425 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet självmord
Interlude,

Ja, det är märkligt att man måste nå sin botten innan man kan börja klättra igen, men så är det.
Mer
17 år 11 månader sedan #38440 av erco
Svar från erco i ämnet HM
:evil: Min läkare jag hadde i hudiksvall en gång. Han sa till mig att om jag tog mit liv så skulle det kansje bli bätre på andra sidan.
Får en läkare säga så?
Äfter ått försökte jag ta mit liv och lyckades nästan. Men nu e jag glad att jag Mislyckades.
  • osso
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #38442 av osso
Svar från osso i ämnet självmord
Jag har haft mycket självskadebeteende. Och jag brukade skära mig på armar och ben. En gång när jag hade gjort det så tog en skötare tag i min arm och drog till och så tog han sitt andra hand och tog ett finger och drog utmed armen uppifrån armbågen och ner till handleden och sa: "Du ska skära på den här ledden om du ska lyckas."

Maj
  • osso
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #38443 av osso
Svar från osso i ämnet självmord
Fast jag tycker ändå du ska söka vård istället för att ta livet av dig gulligvännen. Om du träffar på en hyperjävel till vårdpersonal så skrik högt och sök nästa. Du är värd att nån är snäll mot dig!

Maj
Mer
17 år 11 månader sedan #38472 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet HM

erco skrev: :evil: Min läkare jag hadde i hudiksvall en gång. Han sa till mig att om jag tog mit liv så skulle det kansje bli bätre på andra sidan.
Får en läkare säga så?
Äfter ått försökte jag ta mit liv och lyckades nästan. Men nu e jag glad att jag Mislyckades.


Jag vet inte om det är tillåtet, men det är knappast lämpligt för en läkare att såga så - de skall främst värna och promota livet tycker jag.
Mer
17 år 11 månader sedan #39955 av yellow
Svar från yellow i ämnet självmord
Ironiskt nog passar detta citat in rätt bra:

Do I need a reason to decide that I don't want this gift called
life? They say don't look a gift horse in the mouth, but this is
an unbounded cheek. It's unbelievable that they have the nerve to
take me out of my sweet nonexistence into this hellhole, where
you're punished with misery for doing *nothing*, where you have to
live by rules you didn't agree to, and upon complaining everyone
tells you to shut up because your situation is no different from
anyone else's. Life is all work and no play and without adequate
compensation for adverse events.
You wanted a reason? Here you have it: I AM EXISTING!!!


Du kan alltid begå självmord. Tänk efter, vill du fortfarande ta livet av dig om en vecka? Har du tänkt igenom noga hur du ska gå tillväga? Vill du hamna på sjukhuset som ett kolli resten av livet?

Om du verkligen måste ta livet av dig, undvik att skada andra människor.

Man är inte feg om man vill ta livet om sig, man mår så dåligt att man inte ser någon utväg. Om man behöver ta livet av sig behöver man medmänniskor - människor som vill värna om en - runtomkring sig.