självmord

  • gulligvännen
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 dagar sedan #37983 av gulligvännen
självmord skapades av gulligvännen
Om jag hade vågat skulle jag begå självmord nu. / gulligvännen
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
18 år 5 dagar sedan #37987 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet självmord
Du "gulligvännen" tycker du min kirkegaard-citat är stötande, så ska jag strax ersätta den! Nu ngt hämtat från Morrhåret på nätet!


Intellekt och
känslor

Har det hänt att du bestämmer dig för något och att du sedan märker att det inte blir något av de stora planerna? Hur kan det komma sig att vissa människor verkar få allt gjort och att de dessutom gör det med största glädje!? Hur kan du uppnå detta i ditt liv?

Please! Jag försöker bara vara snäll!

Vars är världen på väg?
Mer
18 år 5 dagar sedan #37989 av AmandaS
Svar från AmandaS i ämnet självmord
Gulligvännen, det är ingen idé att begå självmord, du kommer ändå bara att återfödas och bli utsatt för samma svårigheter en gång till (det är vad jag tror iaf.) Men jag har full respekt för att du vill dö, i vissa situationer kan det te sig som enda lösningen, men som sagt, gör det inte! Du kommer bara att ångra dig. Kämpa på!
Mer
18 år 4 dagar sedan #37997 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet självmord
Håller med både Amanda S och Jocke. De har båda rätt att det är att ta sitt eget liv, det är att ta sin själ i handen!

Du får inte göra det, det är dålig Karma att ta sitt liv.
Det är precis som Amanda säger, skall du stå och komma till samma punkt i tillvaron i liv efter liv, tills du lärt dig att leva ditt liv? :?: :väggen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 55 minuter sedan #38377 av yellow
Svar från yellow i ämnet självmord

gulligvännen skrev: Om jag hade vågat skulle jag begå självmord nu. / gulligvännen


Är det inte modigare att hålla sig levande?
Självmord är väl det fega?
Mer
17 år 11 månader sedan #38380 av sisu44
Svar från sisu44 i ämnet Våga leva
Hej vill bara skriva att det är just dom fega som tar livet av sig.Att fejsa livet ska vara en utmaning så att man utvecklas på ett bra sett.Stå på dig tänk bara att det är en känsla du har nu.Det är inget farligt må så bra..sisu44