Är jag farlig?

Mer
6 år 7 månader sedan #976624 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Är jag farlig?
Är det du eller din kvinna som gråter?
Mer
6 år 7 månader sedan #976647 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Är jag farlig?
Varken jag är eller min kvinna gråter om det idag för vi har landat det sista. Det var höst-vinter år 2014 som det var som värst då när jag till slut blev inlagd på psyket.
Mer
6 år 7 månader sedan #976953 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Är jag farlig?
Du pratade alltså mycket om kometen innan du blev inlagd?
Mer
6 år 7 månader sedan #976963 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Är jag farlig?
Kometen restaurang tillhör Göteborgs inventarier i stadsbilden vid Valand intill där taxiplatsen som är/var där. De kan konsten att laga god mat och förr fick elever på Chalmers i stipendium att äta på kometen. Förr hade de en sydd tavla med inramning i glas, föreställande en Chalmerist som någon gjort som ett tack för maten. De hade något av min favorit en Ungersk Gulasch inklusive Semmelknöden. Gott vill jag lova och restaurangchef är nu mera en som leder bedömningen i årets kock i tävling

Kan lova god mat på kometen!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 7 månader sedan #976970 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Är jag farlig?
Admin1, om jag minns rätt så började jag prata om min komet nåt år innan jag blev medlem på Viska - alltså, någon gång år 2008 eller år 2009. Jag orkade inte ha mina vanföreställningar för mig själv och jag kände ett stort behov av att få ventilera om mina vanföreställningar. Så det var en faktor av flera faktorer att jag blev medlem på Viska år 2011 eftersom min kvinna orkade inte längre lyssna på mina vanföreställningar som kanske inte är vanföreställningar.

Utomjordingen skrev: Det var den här vanföreställningen som gjorde att jag började dricka öl. Min kvinna tog hit en präst innan jag började här på Viska. Prästen var här och han ville att jag skulle återkomma till honom och berätta vad det är som tynger mig. Jag gjorde aldrig det utan kom på idén att skriva och ventilera här på Viskas hemsida istället. Tycker Ni att det var rätt av mig? Jag hade ingen lust att berätta om komet och sånt för en präst för jag hade även en vanföreställning om att jag skulle bli korsfäst på grund av nån slags heligt krig eller nåt sånt.


Ja, jag har rört en komet!

"Jag vill ha en staty på mig där jag rör en komet!"

"Utomjordingen"
Mer
6 år 7 månader sedan #977246 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Är jag farlig?
Vanföreställningar brukar uppröra och frustrera anhöriga, men jobbigast för dem är vanföreställningar, som kunde vara sanna och inte saker som kometer.