Visa o berätta om era ärr (OBS! Ingen uppmuntran till självskadebeteende!)

Mer
5 år 9 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1070222 av Richard
Satt o kollade på mina ärr, de flesta är självförvållade o idag skäms jag för de... :( De frågade i domstolen; -Har skadorna på dina armar något med det här att göra? Så folk lägger ju märke till de. Mitt ex har också haft ett mycket svårt självskadebeteende, men det var längesen hon skadade sig själv nu. Bl.a. har hon grova skärsår på halsen o givetvis armarna.

Jag tänkte inte att vi ska uppmuntra någon till självskada, men det kan vara intressant att höra hur ni fick de!

Här är mina...

Ärr 1, höger arm. Hällde koncentrerad svavelsyra och salpetersyra som orsakade skador.





Ärr 2, vänster arm. Ristade in texten "TRUST NO ONE" med en blodprovsnål.





Ärr 3, vänster arm. Sköt mig med ett luftgevär, fick opereras.





Ärr 4, vänster arm. Satt o försökte se hur länge jag kunde elda med en tändare på mig.





Ärr 5, höger arm. Brände mig med laser.





Ärr 6, vänster arm. Ofrivilligt, rispade mig på plåten på mitt f.d. jobb, en plåtindustri.




Sen har jag nog ett stort ärr på hjässan efter att ha skurit upp den med en skalpell. Det fick sys på akuten. Men det är svårt att fotografera. Men det kommer nog att synas när jag får flint... Sen fick jag 3 ggr svåra brännskador när jag lattjade med kemikalier när jag var ung. T.ex. magnesium eller fosfor tillsammans med oxiderande ämnen, är inte att leka med! (Hur jag fick tag i det är en annan historia...). Fosfor är ett mycket grymt vapen som är förbjudet i krig, just för att de ger så svåra brännskador. Men de 3 gångerna var innan jag hade utvecklats helt. Så jag har inte minsta spår efter de skadorna.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 9 månader sedan #1070355 av MsTibbs
Jag har sytt in pannan då jag föll ner för en stentrapp. Sytt i sidan på h sida. Mesta av ärren är dock självskadeärr på armarna. Tror inte icke-psykfolk tänker på dem, jag tänker på dem jämt... jag gjorde denna teckning då mina foton var för stora, grrr...
Bilagor:
Mer
5 år 9 månader sedan #1070358 av Fantasio
Slog i hakan som liten, ramlade när jag sprang uppför en trappa. Fick sy. Svimmade när jag skulle resa mig, trodde jag stod lutad mot en vägg o kunde inte förstå varför det var så jobbigt. Jag låg på golvet och det blev en armhävning i omtöcknat tillstånd. Blev en grop i parketten efter hakan.
Mer
5 år 9 månader sedan #1070415 av Geta
Blev en gång påkörd av en bil, när jag cyklade. Föraren hade solen emot sig. Har en inbuktning i benet på benet.
Mer
5 år 9 månader sedan #1070425 av memphis
Jag har ett ärr på hakan efter att ha fallit i en lång rulltrappa.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 9 månader sedan #1070435 av Jocke
Har flera ärr i höften och lårbenshalsen + vänster arm armbrott, i hakan och pannan. Har även i vänster knä, jag är och var otursförföljd.

Vars är världen på väg?