Hur behandlas ni?

Mer
5 år 7 månader sedan #1090636 av Lupitia
Svar från Lupitia i ämnet Hur behandlas ni?
Jag behandlas typ lika av familj. Men de frågar ofta om de misstänker att jag missköter något, som de kan fråga "tar du medicin?", "äter du ordentligt?" och såna frågor som jag oftast tycker är påträngande. Speciellt när jag missköter något, då brukar jag bli irriterad av den frågan . vänner behandlar mig lika, iaf de vänner jag har kvar
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1090644 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Hur behandlas ni?
Min erfarenhet av hur jag har behandlats utav andra är att de har inte sett mig som om jag vore psykisk sjuk fast de vet att jag har diagnosen schizofreni och psykos och varit inlagd på psyket flera gånger. Sen är det bara min kvinna som har hälsat på mig när jag har varit inlagd på psyket.

De flesta har inte alls tagit hänsyn till mina psykiska symptom. För att inte göra min psykiska sjukdom helt osynlig så har jag öronproppar och solglasögon på mig men inte av den anledning utan för att lindra mina psykiska symptom.

Jag undviker att prata med min mamma via telefon eftersom hela min dag kan bli förstörd för jag brukar få våldsamma/hatiska tankar efter att jag har pratat med henne. Varför? Jo, min mamma har ett bedrägligt beteende mot mig. Hon är den som tror att den rätta metoden är att man ska misshandla mig psykiskt, tillexempel genom att hota och skrämma mig vilket hon har gjort i hela mitt liv. Har inte träffat henne på 10 år och är väldigt glad över det... .
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 7 månader sedan #1090678 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur behandlas ni?
Jag blir inte negativt behandlad på något sätt.
Mer
5 år 7 månader sedan #1090703 av Richard
Svar från Richard i ämnet Hur behandlas ni?
Jag tycker jag behandlas bra av folk, av min familj, vänner, folk på Spiran o även okända som kommer fram o vill prata om kärnfysik. Men jag är lite av ett original här i stan... :joker
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 7 månader sedan #1090780 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Hur behandlas ni?
Jag är nog också lite av ett original. Jag ser inte direkt trevlig ut och det märker folk.
Mer
5 år 7 månader sedan #1090784 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur behandlas ni?
Det räcker inte att klä sig normalt. Folk märker att man är annorlunda ändå.