Hur behandlas ni?

Mer
5 år 3 månader sedan #1125565 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Hur behandlas ni?
Det enda som är jobbigt är att folk inte tror mig när jag säger jag tränat en hel del i mina dagar, gått i fjällen och gjort lumpen där jag sprang milen på under 50 minuter. Bara för jag väger 7+0 kilo mer nu än då...
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1125566 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur behandlas ni?
Motion är en färskvara. Jag har dragit på mig Diabetes 2 för att jag inte motionerade, när jag var yngre.
Det svåra är inte diabetesen utan biverkningarna av medicinen. Det blir något liknande IBS.
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Geta.
Mer
5 år 3 månader sedan #1125597 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur behandlas ni?
Biverkningar brukar ofta vara dosberoende. Lägre dos ger mindre biverkningar.
Mer
5 år 3 månader sedan #1125632 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur behandlas ni?
Efter tjafs med en ssk beställde hon tid med psykiatriker. Jag sade jag har biverkningar det skall jag inte ha. Jag är överdoserad. Läkaren sade vi tar ett blodprov och där mäter vi halten i blodserum.

När hon kom nästa gång sade hon, det trodde jag inte. Jag fick sänkt dos pga att jag hade biverkningar och var för högt doserad. Numera vet de om det och om jag vill kan jag höja/sänka dosen som var överenskommet sedan tidigare. Då det var annan personal både ssk och psykiatriker.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Leloo
  • Besökare
  • Besökare
5 år 3 månader sedan #1125644 av Leloo
Svar från Leloo i ämnet Hur behandlas ni?
Är det någon ny fluga de har att beställa prov och se efter om man är övermedicinerad? Det har aldrig gjorts på mig tidigare sen för ett år sedan skulle det plötsligt göras...både en och flera gånger
Mer
5 år 3 månader sedan #1125645 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur behandlas ni?
Under de 50 år som jag har haft kontakt med psykiatrin, har det aldrig undersökts om jag har rätt dos eller är övermedicinerad. Nu har jag hela tiden haft en måttlig dos.