Att tända eld på avdelningen på psyket i Uppsala? Skall jag dömas för det?

Mer
5 år 5 månader sedan #1112242 av Geta
Du skriver om att dina medpatienter med psykos varit våldsamma, när du varit inlagd. Det vet du, men det är ju du själv som varit livsfarlig. Någon hjärnoperation har inte utförts på dig. Du kan inte ställa någon läkare till svars för det. Som Metrogirl säger- du har själv ett ansvar.
Mer
5 år 5 månader sedan #1112253 av charlie2
huvudsaken är att ingen kom till skada.:oops: :cry:
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1112257 av charlie2
jag fick sitta på rättspsyke efter det under en sommar.

något säger mig att hjärnan skall man aldrig mecka med bättre att forska fram nyare och bättre mediciner i stället.
det kommer hela tiden bättre mediciner på marknaden.

Men om personen börjar att begå brott efter operationen så är det läkarens fel att det blev så ju.
för läkaren ska skit om personen blir kriminell eller begår brott då så kan det mycket väl vara på grund av operationen som drev honom till det.

men om en person får en sådan operation och blir en brottsling efter det ja så så är det läkarens fel att det blev så då skall läkaren få skit och inte den kriminelle.



begå den kriminell brott på grund av operatioen så är det läkarens fel att han gjorde det.

läkarens skall dömas i så fall eftersom operation hade eller fick en sedan sådan operation.

låt säga att en person med Capsulotomy begår brott då skall läkaren åka ditt i stället eftersom det berodde på operationen av hjärnan.
som när jag tände eld på avdelningen för att jag trodde att jag skulle gasas i ihjäl av nazister .
sedan så hörde jag röster också som sa åt mig att göra det.
Men då så skall läkaren dömas i stället och inte jag då läkaren utförde operationen .?

låt säga att en person med Capsulotomy begår brott då skall läkaren åka ditt i stället eftersom det berodde på operationen av hjärnan.
som när jag tände eld på avdelningen för att jag trodde att jag skulle gasas i ihjäl av nazister .
sedan så hörde jag röster också som sa åt mig att göra det.
Men då så skall läkaren dömas i stället och inte jag då läkaren utförde operationen .?
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 5 månader sedan #1112259 av Geta
Jag tvivlar på att de som blev lobotomerade blev våldsamma. Det var tvärtom- de blev helt apatiska och det var meningen.