Admin1, antipsykotika utan spelberoende

Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1112613 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Admin1
Okej, det är trist att medicinerna ger biverkningar.

Miika skrev: Ja det är viktigt att du tar upp det med läkaren

Jag måste göra det. Annars till dess kan jag göra som admin1 skrivit att ställa undan datorn.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 5 månader sedan #1112615 av Miika
Svar från Miika i ämnet Admin1
Det är en bra ide
  • partyjunkie
  • Besökare
  • Besökare
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1112616 av partyjunkie
Svar från partyjunkie i ämnet Admin1
på senaste tiden har jag spelat 5 veckors spel på eurojackpot sedan en andel på travet för 100 kr varje lördag.. det mesta jag vunnit är 400kr på travet.
Last edit: 5 år 5 månader sedan by partyjunkie.
Mer
5 år 5 månader sedan #1112618 av Geta
Svar från Geta i ämnet Admin1
Vid bipolär sjukdom är det vanligt att man shoppar för mycket. Men då är väl inte dopamin inblandat.
Mer
5 år 5 månader sedan #1112624 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Admin1
Abilify och vissa dopaminstimulerande läkemedel kan ge tvångsmässigt spelande. För Abilify är det en ovanlig biverkan. Spelmissbruk är kopplat till psykisk sjukdom. Vilket antipsykotika använder du?
psychcentral.com/disorders/pathological-gambling-symptoms/
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1112683 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Admin1
Så här är det Admin1.

November 2008 slutade jag med min Resperdal som jag hade haft i ett och ett halvt år. Två månader efter jag slutade spelade jag aldrig. Jag spelade kanske 400 kronor under ett år och jag var helt utan antipsykotika under 1 år och 2 månader fram till Mars 2010. Utan antipsykotika var jag helt ointresserad av spel och lyckades spara ihop 15000 från den tiden till ungefär Mars 2010. Jag började med resperdal igen Mars 2010 och då började mitt spelande igen. Jag förstår inte varför det ska vara så svårt för somliga att se samband mellan saker som antipsykotika och spelande. Det är betydligt vanligare än vad många tror, jag tror shoppingberoende, spelberonde och andra impulsstöringar är betydligt vanligare än vad studierna påvisar! Men det gäller som sagt att kunna se samband.. och det kan inte alla människor. Nisse tror inte på mig och jag vet inte vars du står. Men jag tänker inte fråga mer om detta. Jag hittade ju listan nu idag med mediciner och det som ger spelproblem. Jag får titta där och höra med en läkare annars får jag göra som du skrivit tidigare. Ställa bort datorn och göra annat med min tid istället för nätsurfing.

Jag tror inte ett dugg på vad läkemedelsbolagen säger om Hur många fall det finns med dittan och dattan. Man bör nog ta det x1000.

Denna dokumentär visar hur förda bakom ljuset folket är för affärsmän styr samhä'llet.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Admin1.