Jag behöver hjälp!

  • Sven Lidén
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #50532 av Sven Lidén
Svar från Sven Lidén i ämnet Jag behöver hjälp!
"Du är feg, nu är det dags att möta ångesten som en mogen man med ansvar." - Kalla mig vad du vill.

Jag äter inte olagliga substanser på daglig basis. I tisdags tänkte jag försöka sova lite (som vanligt folk gör) så jag svalde ner 75 mg Zopiklon (10 tabletter) ihop om att somna, inte gjorde jag det. Jag har sådan tolerans mot allting.

Jag har aldrig tagit något fult för musklerna. Jag ser mer ut som ett fettberg nu efter att jag har gått på zyprexan. Jag gick upp 25 - 30 kilo som är svårt att bli av med. Måste ta upp träningen igen snart, det är bra för både kropp och själv. Psykosomati, ni vet.

Jag är inte sugen på alkohol alls längre, det är campralen som dämpar suget och antabusen som skrämmer mig ifrån att dricka. Det fungerar bra tycker jag.

Läkaren jag träffade igår tror jag "sjukskrev" mig. Han skrev ut massa papper och frågade om jag själv klarade av att lämna dom till försäkringskassan, något jag nekade varvid han erbjöd sig fixa det hela.
SÅ nu är jag snart sjukskriven utan inkomst, jag har 250 kronor kvar tills den 25e då studiemedlet ska komma. Tänk om det inte kommer, tänk om jag får vänta i flera månader såsom dom "skräckhistorier" jag hört om.

Jag måste också försöka få tag i en kontaktperson på socialen. Något som jag tycker är jättesvårt då jag lider av social fobi.

Jag brukar inte narkotika dagligen. Kanske 2 gånger kvartalet i snitt. Amfetamin har jag bara använt 2 gånger, cannabis likaså. Det är inte min grejer helt enkelt. Benzo, som dämpar ångest. Det gillar jag och äter så ofta jag kommer åt, fast med måtta.

Over and out.
  • Sven Lidèn
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #50533 av Sven Lidèn
Svar från Sven Lidèn i ämnet Jag behöver hjälp!
Narkotika = olika illegalt inhandlade benzo.
Mer
17 år 6 månader sedan #50536 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Jag behöver hjälp!
Men du blir ju påtänd av att ösa i dig lugande, och när ångeten är som värst också.

Du skriver ju 10 zoppissar och ja, i tråden på FB är det 66 stess...
Tar man förmycket får man ofta en motsatt reaktion.
Ta nu som man ska, och ta det hela tiden, se till att du sover, agera en fyrkant, sluta tänk.
Det är nerverna, herr LIden.

Du lider ju så tydligt av at inte kunna kontrollera ångesten, du måste ha det som mål!
Du vinner ju andras respekt genom attt försöka. Lite roligare att hjälpa nån som inte bara förstör.

Varför pratar du om narkotika om du tar det var 45:E dag utan problem? Vad har det med saken att göra, du har inget beroende.[/quote]
  • Sven Lidén
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #50550 av Sven Lidén
Svar från Sven Lidén i ämnet Jag behöver hjälp!

Undrande skrev: Men du blir ju påtänd av att ösa i dig lugande, och när ångeten är som värst också.

Du skriver ju 10 zoppissar och ja, i tråden på FB är det 66 stess...
Tar man förmycket får man ofta en motsatt reaktion.
Ta nu som man ska, och ta det hela tiden, se till att du sover, agera en fyrkant, sluta tänk.
Det är nerverna, herr LIden.

Du lider ju så tydligt av at inte kunna kontrollera ångesten, du måste ha det som mål!
Du vinner ju andras respekt genom attt försöka. Lite roligare att hjälpa nån som inte bara förstör.

Varför pratar du om narkotika om du tar det var 45:E dag utan problem? Vad har det med saken att göra, du har inget beroende.


Jag har haft sömnproblem sedan barnsben därför vet jag hur olika sömnmedel fungerar. Drar jag i mig 300 mg Stilnoct blir jag en galen zombie, men Zopiklon har inte samma effekt, den är mer sederande och rogivande. Jag började med 4 stycken, en lagom mängd för mig som har tolerans, det gick två timmar och ingenting hände så jag tog de resterande alltså sammanlagt 10 stycken inmundigade.

Hela saken med "narkotika-pratet" är att jag har varit helt öppen inför psyk med att jag provat amfetamin (obs. provat) Jag har rökt cannabis två gånger (inte min kopp av thé) och jag har använt benzo vid kanske 10 ggr. Detta utspritt på 2 år. De senaste två helgerna har varit undantag, jag har på något sätt fejkat självmord genom överdoseringar.
Psyk hakar upp sig på att jag har problem med narkotika och alkohol och det är ju fan inte konstigt när jag lider av sådan ångest. Äsch, jag blir så ledsen när jag tänker på det.

Jag vill inte behöva dricka alkohol för att slippa ångest och jag vill inte behöva benzodiazepiner för att kunna sova eller fungera som människa. Därför hakar jag också upp mig på det hela.

Det klart jag försöker få ordning på mig själv. Ska till terapeuten imorgon med med alla recept jag har på alla skumma mediciner. Sedan ska jag ta min dos antabus och efter det så ska jag till socialen för att försöka få hjälp med ekonomin. Nu när jag är sjukskriven är jag inte berättigad studiestöd och att få sjukpenning tar en jäääävla tid, speciellt som student.
Det blir nog vatten och bröd i ett halvår skulle jag kunna tro.
Mer
17 år 6 månader sedan #50578 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Jag behöver hjälp!
Jo, men man tar inte "resten" medvetet gång på gång.
Det hjälper inte.

Nu har du ju förstört möjligheter att få narkotikapreparat i rimliga doser och är utpekad, som iofs även jag, som en galen bipolär..

Diskutera lamictal, neurotonin och lyrica.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #50595 av
Svar från i ämnet Jag behöver hjälp!
Jag skrev detta inlägg på ett annat forum också och har inte tid att editera det. Datortiden på psyk är snart slut.

Jag glömde att nämna att efter "express-mötet" med terapeuten blev jag ordinerad alla dessa mediciner samt fick åka iväg med mobila teamet till akutpsyk för inläggning. Stället var helt i kaos, Karatemästare med amfetaminpsykoser. Benzozombier och folk som tror dom är jesus och ständigt predikar. Inte mådde jag bättre där. Har dock erkänt två självmordsförsök nu.

Jag åkte hem på tisdagen, fick Lyrica och Zopiklon som inte hade någon effekt på mig alls förutom att jag blev lite trött. Det var Lyrican, Zopiklonen var som speed nästan. Har erkänt allting för psyk och alla jag möter i form av läkare med mera. HPPDn t.o.m. och läkaren jag talade med visste vad det var, men i Sverige kallas det "Kronisk Perceptions Störning" (osäker på om det är störning).

Igår mådde jag dåligt igen och åkte över till det här stället igen, blev inlagd, fortfarande med frigång. Funkade bra ända tills jag skulle sova. Gick inte, klockan blev 01:00 (hade sovit 5 timmar natten innan) så jag krävde till mig 2 mg Flunitrazepam. Somnade fortfarande inte utan kämpade mig genom natten och somnade runt klockan 5 tror jag.

Idag har jag varit på möte hos min terapeut igen, vi kom inte fram till något som vanligt, men hon erkände för mig att hon inte tyckte våran taltid hjälpte oss något och jag kunde bara hålla med. Hon menade på att jag har för lite tilltro på tekniken och att jag vid några tillfällen självmedicinerat.

Sedan slank jag förbi en annan avdelning och sög i mig lite antabus och sedan var det språngmarsch till socialen där temporärt underhållstöd ordnades.

Glömde jag säga att jag är sjukskriven fram tills nyår?

Det var väl allt, för idag.

Nej just det. Klonazepam (Iktorivil) kommer jag att få mot ångest hädanefter och Ritalin mot misstänkt ADHD-problematik.
Det är bara det att skötarna är så stressade och tjuriga att dom vägrar uppdatera mig om läget.

MÅ VÄL VÄNNER TACK FÖR STÖDET OCH JAG HOPPAS ATT JAG KAN FORTSÄTTA UPPDATERA DEN HÄR TRÅDEN!