Jag behöver hjälp!

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #50474 av
Svar från i ämnet Jag behöver hjälp!
tror du att det kan handla om pressen att klara av skolan? du är ju tydligen bodybuildare också vilket ju kräver disciplin....kanske har du höga förväntningar på dig själv?

vi har alla vårt eget prsonliga lilla helvete men man lär sig leva med det på något sätt...själv har jag många gånger varit en av de där människorna som tror sig vara gud och alla andra vanliga vaneföreställningar...men t o m efter en sån kraftig mental breakdown går livet vidare, man skäms och tänker hela tiden tillbaka på de människor man har mött under psykos men lik förbannat...går livet som sagt vidare.

du kan ta dig ur det här och jag håller tummarna för dig, för att använda en gammal klyscha....du har bara ett liv -ta vara på det.
  • kaotisk
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #50486 av kaotisk
Svar från kaotisk i ämnet Jag behöver hjälp!
Medicinen kanske funkar bättre om du tar normala doser, ibland kan för höga doser få helt motsatt effekt.
Var rädd om dig och ta en dag i taget, förr eller senare brukar det bli bättre.
  • Sven Lidén
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #50488 av Sven Lidén
Svar från Sven Lidén i ämnet Jag behöver hjälp!
Fick en "express-tid" hos läkaren i dag. Jag hade visst gråtit ut mycket på min terapeuts telefonsvarare igår. Iallafall, jag och läkaren gick igenom det gamla vanliga varvid han erbjöd mig följande mediciner:

Orfiril long 300 mg - "1 kapsel dagligen, upptrappning varje vecka till 3 kapslar varje kväll"

[url:26uw7nvj]http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19970919000034&DocTypeID=7&UserTypeID=2[/url:26uw7nvj]

Cymbalta 60 mg - "1 Kapsel kväll måste sväljas hela"

[url:26uw7nvj]http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=20040607005101&DocTypeID=7&UserTypeID=2[/url:26uw7nvj]

Edronax 4 mg - "1 Tablett morgon. 1 Tablett kväll".

[url:26uw7nvj]http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19971030000163&DocTypeID=7&UserTypeID=2[/url:26uw7nvj]

Förutom detta intar jag 40 mg paroxetin (mot panikångest) dagligen och 2 stycken 333 mg Campral 2 gånger mot alkoholsug. Var måndag och fredag tar jag min dos antabus.

Jag frågar mig själv, vad fan är det som har hänt? Ska jag äta allt det här? Läkaren svamlade något om bipolardepression o.s.v.

Ja, ni vet bättre. Hur göra?
Mer
17 år 6 månader sedan #50491 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Jag behöver hjälp!
Ge medicinering en chans... du mår ju dåligt... så dåligt att du gjort självmordsförsök... ge det här en chans att ge effekt... du kanske mår bättre av det... det är i alla fall värt en chans...
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #50497 av
Svar från i ämnet Jag behöver hjälp!
Cymbalta, Edronax och Paroxetin är alla antidepressiva. Det finns säkert nån här som kan ge ett bättre svar men det verkar lite konstigt med TRE olika preparat.
Mer
17 år 6 månader sedan #50525 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Jag behöver hjälp!
För helvete Sven skärp dig!

Självmordförsök som en kärring med medel som gjorde dig galen?


Jag tror att du är lite alkis, men i övrigt missbrukar du i ångestpanik. Det är ngt helt annat än att vara egentlig missbrukare.

Prova att äta benzo som man ska ett tag, Iktroviril/xanor depot, regelbudet i samma dos. Du kan inte få förtroendet att styra den vid behov. Det är en medicin som förbättrar lite, intet mer och ingen drog.
Du mår inte helt bra.

Ta antabusen, ta dubbel dos mot vad rek är av sömnmedel MAX. (15mg stilnoct, 15mg imovan, sonata kan du nog skippa) Tar du mer blir det inte rätt effekt, motsatt. Överväg zyprexa om du fortsättar spela "show".

Fortsätt med seroxaten.
Du får inte röra alkohol. Naturligtvis inte amfetamin.

Har du ätit nåt "fult" för musklerna??

Begär DBT-terapi.

Lamictal?

Om du ska äta alla de saker du nu fått, pja, vill du inte göra som jag säger o spela snäll moderat skolungdom så...

Hyr en stuga och fiska.

Lämna det som varit bakom dig.

Du är feg, nu är det dags att möta ångesten som en mogen man med ansvar.