Fallenhet för missbruk

Mer
4 år 4 månader sedan #1213508 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Fallenhet för missbruk

zoegas skrev: E-cigg är en gåva från Gud. Att vapea är godare än cigg. Tyvärr så har EU fört in massa regler och skatt så det är inte så billigt längre. Det är lika dyrt som cigg. I början köpte jag massor från Kina innan e-cigg kommit hit. Det kosta ingenting. Uppfinnaren ska ha Nobel-pris i medicin.

Min bror kjøpte e-sigg. Nå røyker han dobbelt så mye, både e-sigg og old school. Pluss at han røyker inne. Dermed røyker han hele natten også. Men lungeproblemene er det jeg som har.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1213520 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Fallenhet för missbruk
ska visst vart en shaman som kom på vapern. knappast gudomliga saker. frestelserna måste komma till världen, men ve den som de kommer igenom sade Jesus Kristus.

de två personer jag känner som rökt e-cigg lär ha mycket annorlunda liv. den ena " låser in sig själv " på psyket titt som tätt, bor f-t på ett "behandlingshem" och varit där flera månaders tid. han är över 40år. visst det lär vara djupa sår från barndomen som spelar roll också.

den andra höll på med att köpa kemikalier från kina/whatever och sålde som knark här i Sverige. en annan snubbe som dog rätt snart som hade fått nån slags hjärtklappning eller dylikt efter de rökt sånt han sålde, så man kan ju misstänka att det var en av anledningarna. men jag kan vart en aning skyldig också faktiskt. iaf denna person var hemlös senast jag såg honom och tiggde pengar på gatan. möjligen inte någon av dem som slutat röka vanliga cigg utan däremot börjat röka fler per dag efter att de slutade med e-ciggen till slut.

jag tror det är mycket svårt att hitta något farligare gift än nikotin i naturen, alltså dödligt för människokroppen/mg, konstigt att det är så viktigt att få in det i våra kroppar kan man tycka.

Last edit: 4 år 4 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 4 månader sedan #1213558 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Fallenhet för missbruk
25 % med schizofreni har missbruk och ytterligare 25 % har haft missbruk. Men missbruket är lindrigare pga pengabrist.
Mer
4 år 4 månader sedan #1213575 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Fallenhet för missbruk
Men hva kommer først? Misbruket eller schizofrenien?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1213585 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Fallenhet för missbruk
Jag dämpade mitt dåliga mående med alkohol. Trivdes att vara ständigt salongsberusad. Sedan tog alkoholen överhanden och det blev ett måste för att kunna fungera.
Mer
4 år 4 månader sedan #1213598 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Fallenhet för missbruk
Min morfar var alkoholist, söp upp lönen direkt som skulle gå till familjen. Så mormor gick alltid till hans arbetsplats o tog lönen direkt från chefen. Sen gömde han flaskor överallt i den lilla lägenheten de bodde i, typ i takpannorna. Mormor hittade den alltid o lossades som inget när morfar inte hittade flaskorna. Så vet inte om ja har alkoholistgener i mig, har i perioder haft missbruk, främst när jag var yngre.

Nu sa min terapeut häromveckan att hon inte skulle kalla mitt alkoholbruk nu "missbruk". Visserligen satt min morfar på Auschwitz, vet inte om de påverkade hans senare drickande. Själv drack ja i onsdags då min kompis bjöd på öl till fotbollen, drack 1 öl o 1 grogg igår me gästerna. Idag känner ja mig rätt sliten har köpt öl utatifall men tror ja ska jobba på översättningen av boken istället o ta de lugnt.