Fallenhet för missbruk

Mer
4 år 4 månader sedan #1213617 av krokus
Svar från krokus i ämnet Fallenhet för missbruk
När jag blir uttråkad får jag ångest, och det är väl en av anledningarna till att jag tränar. Hellre "gymaddict" än droger för mig.

En period mellan åldern 20-24, hade jag svårt att umgås med vänner om jag inte var full. Saknar det inte! Numera dricker jag inte mig full och dessutom rätt sällan.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1213625 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Fallenhet för missbruk
Jag har redan druckit en flaska läsk och risken finns att jag tar två till. Det blir då 4,5 liter. Jag vill bara fortsätta och fortsätta oavsett vad det är med.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan #1213629 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Fallenhet för missbruk
socker lär nog vara väldigt beroendeframkallande. cancerceller älskar tydligen socker
Mer
4 år 4 månader sedan #1213631 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Fallenhet för missbruk
Precis krokus, man måste ersätta det med något för att lyckas om man nu har beroende gener. För mig e de antingen tränar ja 3 ggr veckan, när ja tränat dricker ja inte samma dag o vanligtvis inte dagen efter heller för de förstör effekterna av träningen. Sen äter ja så bra ja bara kan med massa nyttigheter, o sitter o kollar på videos av dietister o veganer som e kroppsbyggare o blir peppad, o ju mer hälsosam jag är ju mer hälsosam vill jag va. Samma om ja dricker, fast tvärtom, då vill ja bara ha mer av de hela tiden.
Mer
4 år 4 månader sedan #1213634 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fallenhet för missbruk
På LP-stiftelsen sa de förr att det som hjälper för att komma ut ur missbruk är antingen Jesus eller en förälskelse. Vet ej vad som gäller idag.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1213635 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Fallenhet för missbruk

zoegas skrev: E-cigg är en gåva från Gud. Att vapea är godare än cigg. Tyvärr så har EU fört in massa regler och skatt så det är inte så billigt längre. Det är lika dyrt som cigg. I början köpte jag massor från Kina innan e-cigg kommit hit. Det kosta ingenting. Uppfinnaren ska ha Nobel-pris i medicin.


Jag röker e-cigg och det är ett fantastiskt alternativ till vanliga cigg. Smakar bättre och man slipper rökig lägenhet. Nu vill jag inte ens ha vanliga cigg. Har dessutom en riktig Rolls Royce, en Vaporesso Swag Kit som ger mycket rök och ånga. Fast nu röker jag hela tiden och får i mig mycket mer nikotin än förut vilket ha gjort mig till junkie av e-cigg.

Är en typisk junkie även när det gäller alkohol. Kan dricka två veckor i sträck utan vidare. Det är extremt destruktivt och sliter på kroppen något enormt. Men ändå... på det igen. Och så fortsätter det. Men jag ska faktiskt börja en behandling efter nyår. Får se hur det går...
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Cosmos.