Missbruk

Mer
3 år 5 månader sedan #1300728 av Pg
Svar från Pg i ämnet Missbruk
Jag är lite beroende av aktiemarknaden. Ibland har jag satsat över tio tusen på en högrisk aktie. Men nu har jag bara fonder. Får hoppas jag klarar hålla mig i skinnet.
Mer
3 år 5 månader sedan #1300731 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Missbruk
Pimed:

Varför missbrukar du om du inte är beroende? Du kan ju inte säga att du blir en trevligare individ!
Mer
3 år 5 månader sedan #1300734 av Geta
Svar från Geta i ämnet Missbruk
Håller med Cosmos där. Du skulle vara en mycket trevligare person om du slutade missbruka, Pimed.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 5 månader sedan #1300739 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Missbruk
Jag köpte åtta starköl o två helor whisky. Bara whiskyn kostade 510 kronor för båda. Jag måste dra ned på drickandet. Höll mig ju ren i över 2,5 år.
Mer
3 år 5 månader sedan #1300740 av Geta
Svar från Geta i ämnet Missbruk
Fantasio,

När du nu har fri tillgång till Stesolid efter mycket tjatande på akutpsykiatrin, har du nu gått över till alkohol?
Mer
3 år 5 månader sedan #1300741 av Richard
Svar från Richard i ämnet Missbruk
Lyrica tog bort mitt alkoholmissbruk. Är inte alls sugen på alkohol särskilt ofta längre.

Inte för att man får nått rus på Lyrica (om man inte tar typ 10 st), så dämpar det alkoholsuget. Mår mycket bättre också. Innan Lyrica hade jag ca 60% närvaro, nu nästan 100%. Kan i.o.f vara beroende av Lyrica också, men det gör inget, har inte utvecklat tolerans på den heller. Fast jag skulle nog ändå inte köra bil numera, lite segare kan man bli (fastän jag gjort reaktionstest o var snabbare än genomsnittet).