Beroende

Mer
17 år 5 månader sedan #55599 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Beroende
Man kan väl göra lite trevande försök att få hjälp i början, även om det inte är med övertygelse... synd att du blev illa bemött, gäst... hoppas att du får ett bättre bemötande och en verklig hjälp nästa gång du söker det...
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 5 månader sedan #55602 av
Svar från i ämnet Beroende
Tack Isa Alise, jag håller fullständigt med dig...i början, särskilt allra första gången är man ju lite osäker, det är nog normalt för de flesta.

nog om detta, vi kom ifrån den ursprungliga tråden lite...hoppas inte postaren tar illa upp!
Mer
17 år 5 månader sedan #55605 av Projek
Svar från Projek i ämnet Beroende
Har dålig erfarenhet av programmet. Har gått på ACOA men mådde bara sämre av det. Vi som har ett lite svagare psyke ska nog passa oss för programmet. Programmet bidrog till min psykos. Om inte annat krävs det en bra sjukdomsinsikt och bra självkännedom.

Projek
Mer
17 år 5 månader sedan #55611 av halo
Svar från halo i ämnet Beroende

Gäst skrev: om jag får vara lite negativ så är min erfarenhet av NA och AA att det är en klubb lite för inbördes beundran. skitsvårt att komma med i gemenskapen om man inte har varit på behandligshem och är en grupp individer därifrån. på AA blev jag utkastad för att jag inte började meningen ...jag är alkoholist.

det som var positivt var att många där (NA) faktiskt hade lyckats bryta med sitt beroende, och många pratade om sina nya liv, med studier familj osv...men när man kom dit, knappt utskriven från psyk, var det inte lätt att känna igen sig i dessa situationer (deppression och förvirring är ju nästan en självklarhet efter psykos)...utan snarare kände jag mig som en ännu sämre människa.

många har blivit hjälpta av NA och AA, själv var jag hård-motståndare till att tacka "gud" och be till honom vilket också var en del av gemenskapen ( fan när man är gud själv förefaller hela konceptet gud lite diffust).

men prova att gå dit i alla fall...jag har alltid satt mig på tvären i de flesta sammanhang, även när psykosteamet ville utreda osv... så DU kanske kan få stöd genom någon av dessa föreningar, man måste vilja bli hjälpt också.

själv har jag missbrukat en del, nu dricker jag ca 1 gång i veckan ( och detta för att jag inte skall bli beroende och sedan tvingas sluta med alkohol...klassisk förträgning!) droger slutade jag med för att jag måste och det var en resa rakt ner till helvetet.

önskar dig ett varmt LYCKA TILL (ledsen om jag låter cynisk....)


ursäkta men under mina månader i NA och AA och CA har jag ALDRIG stött på någon som blivit utslängd. Och man blir INTE utkastad bara för att man inte säger att man är alkoholist.

Ursäkta men ditt bullshit håller inte. Hoppas att du då kan finna nykterhet och inre frid på annat håll.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 5 månader sedan #55614 av
Svar från i ämnet Beroende
bullshit my ass!

detta hände på AA i Uppsala, du får väl skriva till dem o fråga...men jag bryr mig inte nämnvärt om du tror mig, har umgåtts med en del "nyfrälsta" NA:are...
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 5 månader sedan #55615 av
Svar från i ämnet Beroende

Hoppas att du då kan finna nykterhet och inre frid på annat håll.


det var trevligt sagt i alla fall, jag önskar dig framgång i programmet då...