Orkar inte leva längre

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 4 månader sedan #56609 av
Har ringt runt till alla jag känner men dom är antingen och festar eller så svarar dom inte så därför vänder jag mig hit för jag känner att jag måste skriva av mig.

Är så otroligt tom, död, borta. Har suttit och skurit sönder mina ben dom senaste dagarna och funderar nu på att ta livet av mig. Har inte tid hos min psykiatriker förren på torsdag men jag kommer aldrig klara mig så länge. Det enda jag tänker på är hur befriande det skulle vara att slippa allt. Att få ett slut på allt lidande.

Orkar inte dra min livshistoria men jag skulle verkligen uppskatta hur ni har överlevt perioder när allt känns hopplöst.

Tack
  • vnv
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 4 månader sedan #56610 av vnv
Svar från vnv i ämnet Orkar inte leva längre
Gäst!
Försök att härda ut till Torsdag!!
Även om livet känns tungt så försök att ta bara en dag i taget och när det är riktigt jävligt bara en timme i taget...
Ring de telefonnummer som finns här på sajten om du behöver det..

Ge aldrig upp!!

mvh
vnv
Mer
17 år 4 månader sedan #56611 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Orkar inte leva längre
Det hjälper att få prata med någon. Det har hjälpt mig när jag mått väldigt dåligt.

www.nationellahjalplinjen.a.se/html/start.asp
020-22 00 60
Fredag - söndag:17.00-24.00

Fortsätt och skriv här på viska också, här bryr vi om varandra!

Kanske någon kan hitta mer telefonjourer man kan ringa?
Mer
17 år 4 månader sedan #56612 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Orkar inte leva längre
Här kommer mer nummer du kan ringa! Det är så himla viktigt att få någon att prata med när man mår så dåligt som du gör nu.

Jourhavande kurator är tillgänglig 15.00-03.00 alla dagar. Tel: 08-702 14 80 eller 112.

Jourhavande medmänniska går att nå 21.00-06.00 varje natt. Tel: 08-702 16 80.

Jourhavande präst är tillgänglig 23.00-06.00 varje natt. Tel: 112.

Röda korsets telefonjour. Måndag–lördag 14.00–22.00 och söndag 14.00–18.00. Tel: 0771-900 800.

Jourhavande kompis är en telefonjour för barn och ungdomar upp till 25 år. Måndag-fredag 18.00-22.00 och lördag-söndag 14.00-18.00. Tel: 020-22 24 44.

Snälla gör inget dumt för det blir alltid bättre senare om du kämpar vidare.

Sänder många varma styrke-kramar till dig!

kramar Fredrik.
Mer
17 år 4 månader sedan #56620 av Khai Chau
Svar från Khai Chau i ämnet Orkar inte leva längre
RSMH?
Kan det vara något?
Mer
17 år 4 månader sedan #56623 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Orkar inte leva längre
Jag försöker se det fina i det lilla... begrunda en blomma eller ett träd och se det vackra... hör en fågel och låt den glädja dig... så har jag klarat mina värsta stunder... genom att ta in det fina i det lilla i livet...

Jag tycker nog att du ska vända dig till jouren om du mår så dåligt att du inte orkar leva... du kanske får en vårdplats, eller i alla fall ett samtal...

Mindfullness en bra teknik till att stå ut och acceptera det svåra i livet... och till att komma vidare... Det finns CD skivor med meditationsövningar på av Jon Kabat-Zinn som Anita Olsson och Angeli Kindstedt har översatt... Det finns också bra böcker att läsa: "Att leva ett liv, inte vinna ett krig" av Anna Kåver, och "Vem bestämmer i ditt liv" av Åsa Nilsonne... pröva med något sådant, det kanske hjälper dig må bättre... det har hjälpt mig mycket...