Orkar inte leva längre

Mer
17 år 4 månader sedan #56637 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Orkar inte leva längre
Du får absolut inte ta livet av dig! Jag har själv haft sådana tankar, men jag gjorde det aldrig. Det är jag glad för idag. De gånger jag känner mig nedstämd brukar jag ringa till min syster. Hon är ett stort stöd. Sedan lyssnar jag på musik också. Du klarar det här och kommer att gå stärkt ur situationen...
Mer
17 år 4 månader sedan #56650 av Aspergergirl
Jag hamnar också både nu och då i situationer då jag vill ta livet av mig. Jag har gjort försök genom att ta tabletter, men har tack och lov inte lyckats. De stunder jag mår bra och inte har självmordstankar är jag glad att jag inte dog, medan jag i depressiva stunder inte önskar mig någonting annat än att få dö. Men jag vet att det finns andra vägar att gå än att välja döden. Sätt dig ner och gör en lista på 20 bra saker i ditt liv. Att försöka ändra sitt tankesätt är en väg att gå och kan man hitta några bra saker i livet styr man automatiskt in tankarna på det positiva. Kämpa vidare och sök hjälp inom psykiatrin. Vi stöttar dig här och många av oss har erfarenhet av att må riktigt dåligt. Vi tänker på dig och vill dig väl. Ta mod till dig och sök hjälp så ska du se att det sakta men säkert kommer att gå på rätt håll för dig. Du har hela ditt liv framför dig och jag kan garantera att det inte på långa vägar kommer att vara så här jobbigt hela tiden. Om du står ut nu kommer du snart att känna att du mår bättre igen. Kram på dig! /A
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 4 månader sedan #56659 av
Svar från i ämnet Orkar inte leva längre
Asperigirl! Jag skrev denna i tråden Självmord! Vet inte om du läst den1

Kan du ta till dig den så gör det!

Asperigirl! En gång i tiden funderade jag under en psykos på att ta livet av mig! (Har iofs gjort det fler gånger)

Jag gick upp Älvsborgs bron i Göteborg. Jag satte mig på en utav balkarna mitt uppe på bron. Den ser absolut inte likadan ut nu som då! De balkarna har på något mystiskt sätt försvunnit. De sträckte sig en bra bit utanför räcket och det var precis tillräckligt med plats för att sätta fötterna på, för att kunna gå ut på dem. Där satt jag och dinglade med benen och funderade på om jag skulle hoppa, eller inte! Jag resonerade som så, att är jag en ond människa skall jag ta livet av mig genom att bara luta mig framåt och falla ner!

Men, jag tänkte som så! Bron finns ju alltid kvar!

Så jag kan ju ge mig själv några år för att se om det hela blir bättre, och om jag kan möjligtvis bli en bättre människa! För jag tänkte, jag kan ju gå tillbaka och hoppa en annan gång!

Ännu har jag inte gjort det, utan jag reste på mig och spatserade på en höjd som jag helt enkelt har rysningar över vad jag gjorde, för där fanns inte ett enda skyddsnät överhuvudraget!

Det ända jag hörde när jag gick därifrån var inuti min skalle någon som stönade högt inom mig!

Det var nog jag själv (mitt alter ego eller en skyddsängel)som var med mig i den stunden!

Jag är idag glad och oerhört tacksam för att jag i den stunden inte tog mitt liv!

Bad Kharma! Kan bara säga att i varje liv jag levt efter att jag skulle ha gjort det skulle jag kommit till exakt samma punkt i tillvaron tills jag lärt mig, att inte ta livet av mig!

Vi lever en kort stund i evigheten och livet är en gåva som vi har att förvalta!

Vi får göra det bästa möjliga av våra liv, helt enkelt göra så gott vi kan!

Trots alla svårigheter är livet värt att leva!

Kram på dig Asperigirl! Nisse
Mer
17 år 4 månader sedan #56661 av Aspergergirl
Tack Nisse för ditt långa svar! Jo jag har läst ditt svar i min självmordstråd och den gav mig mycket. Hoppas att trådskaparen här också kan få ut någonting av det du skriver.

Kram tillbaka! /A
Mer
17 år 4 månader sedan #56677 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Orkar inte leva längre
Gäst, mår du bättre ikväll?
Mer
17 år 4 månader sedan #56681 av Khai Chau
Svar från Khai Chau i ämnet Orkar inte leva längre
Var är alla ansvariga politiker/beslutsfattare!? :evil: :twisted:

Läser de aldrig Viska? :twisted:

Och var är alla psykpersonal? Sitter de och fikar, eller?