Nån här som blivit frisk efter en psykos?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 9 månader sedan #133233 av
Hade bara en psykos när jag var 17 år. Har inte haft något sedan dess men jag har fortfarande problem med vad jag tror är negativa och kognitiva symptom. Tror jag har det som kallas för schizofreni simplex där just det negativa är dominerande men min läkare verkar inte instämma :/
Har i princip varit levande död i 6 år så man kan ju inte precis kalla mig frisk...
Någon mer som tror sig ha simplex-formen?
  • aivo
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 9 månader sedan #133234 av aivo

nudiebranch skrev: Bara undrar! Det sägs väl vara en tredjedel som blir någorlunda friska efter en psykos?..

Vore kul o komma i kontakt med någon som tagit sig igenom den "processen".


Ja är frisk på neuroleptika, räknas det?
Tål stress bra..

Fick vård vid 20-21 års ålder ungefär samtidigt som ja blev gränspsykotisk så det har nog hjälpt mig mycket..
Mer
15 år 9 månader sedan #133274 av Admin1

Gäst skrev: Hade bara en psykos när jag var 17 år. Har inte haft något sedan dess men jag har fortfarande problem med vad jag tror är negativa och kognitiva symptom. Tror jag har det som kallas för schizofreni simplex där just det negativa är dominerande men min läkare verkar inte instämma :/
Har i princip varit levande död i 6 år så man kan ju inte precis kalla mig frisk...
Någon mer som tror sig ha simplex-formen?


Det är bara Niklas och ett par gäster, som har haft simplexformen, som verkar ovanlig.
Det finns gamlal trådar om schizofreni simplex.
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=...topic.php?f=1&t=4855 [/url]<!-- l -->
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=...topic.php?f=1&t=2695 [/url]<!-- l -->