Kan man återfå normal funktion?

Mer
4 år 8 månader sedan #1177493 av Geta
Det går att leva med den här sjukdomen. Det är det som vi gör här på Viska. Det är en utmaning och det är ingen idé att ge upp.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 8 månader sedan #1177498 av Jocke
Ja, tidigare har mitt stora mål de senaste 10 15 åren, varit att göra en resa utomlands och uppleva riktig konst! Men det målet håller sakta på att falna av, då jag har noll stresstolerans har jag kommit underfund med om de senaste åren.

Så mitt mål numera är att hålla viktiga relationer vid liv, det är alltså den vägen jag kan gå och leva ett rikt liv som många andra. Egentligen så är bitterhet förödande för ens själ, utan jag söker en möjlighet att förstå livets stora utmaningar via de relationer jag hoppas kan få mig att växa ytterligare som människa.

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 8 månader sedan #1177500 av Geta
Med den här sjukdomen är man till största delen fortfarande normal. Det är bara en liten pusselbit som skaver.
Mer
4 år 8 månader sedan #1177506 av Nissegossen
Ett fall för pyssologen sysselsättning

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 8 månader sedan #1177576 av Admin1
Det viktiga är att lära sig undvika psykoser för det är psykoserna som försämrar en och efter varje psykos tar det längre tid att återhämta sig. Sedan kan antipsykotikaeffekten förloras efter psykos. Det är 25 % som får bara en psykos och de kan leva ganska normala liv.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1177583 av Slyngelsnubben
Så om jag tillhör de 25% kan jag få tillbaka min kognition etc sålänge jag inte gör återfall?
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.