jag är en lätt psykopat

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
12 år 8 månader sedan #424129 av
hejsan nu har jag fått en ny diagnos igen.. det är ingen läkare som sakt det till mig men jag fick brev från förvaltningsrätten.. jag läste igenom allt som läkaren skrivit dom hade skrivit att jag hade både paranoid schizofreni och lättare psykopati.. så min fråga är kan man ha både schizo och psykopati samtidigt??? :va?
Mer
12 år 8 månader sedan #424133 av Geta
Svar från Geta i ämnet jag är en lätt psykopat
Jo jag tror att det förekommer men är inte så vanligt.
Mer
12 år 8 månader sedan #424145 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet jag är en lätt psykopat
Ja, man kan ha både schizofreni och antisocial personlighetsstörning, som lättare psykopati också kan kallas. Jag tror dock inte att det är så vanligt eftersom denna störning drabbar bara 2 % av befolkningen och då kanske också bara 2 % av de med schizofreni har detta.
Mer
12 år 8 månader sedan #424160 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet jag är en lätt psykopat
Partyjunkie,

Det är nog lätt att få den diagnosen om du gjort några brott och inte ångrat dem pga missbruk och liknande...
Mer
12 år 8 månader sedan #424165 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet jag är en lätt psykopat
Partyjunkie du är långt ifrån att vara en psykopat. Tror nog att den som skrev den diagnosen är körd i huvudet. För att det är stor skillnad mellan schizofreni och psykopati.
Psykopati är att ha ingen empati och att gå emot normala normen i samhället. Tror att du är empatifull och om detta känns konstigt så visa dom mycket empati nästa gång du går dit så kan du garanterat bevisa dem att du inte har den diagnosen.
Mer
12 år 8 månader sedan #424167 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet jag är en lätt psykopat

Isa-Alise skrev: Partyjunkie,

Det är nog lätt att få den diagnosen om du gjort några brott och inte ångrat dem pga missbruk och liknande...


Det är inte lätt att få den diagnosen för att dom ångrar inte att dom gjorde saken för missbruk och liknande. Dom bryr sig helt enkelt inte. Kvittar vilken än anledningen är dom bryr sig inte.