hur gick det till när ni lades in på lpt

Mer
11 år 10 månader sedan #497485 av Geta
Kan det vara så att när läkaren ser att det står i journalen att man tidigare har haft LPT, så för säkerhets skull så överförs man till LPT vid nya inläggningar.
Senast som jag var inlagd för sju år sedan, så vädjade min syster till psykakuten att man skulle ta det lugnt och inte göra några övergrepp på mig, :väggen som tidigare hänt.
Mer
11 år 10 månader sedan #497731 av Admin1
Geta,

Tror du att din systers vädjan hade effekt och märkte du någon skillnad? Idag jobbar man inom psykiatrin för att minska tvångsvården och tvånget inom psykiatrin. Det kan säkert gå att minst halvera tvångsvården jämfört med förr.
Mer
11 år 10 månader sedan #497809 av Geta
Admin1,
Ja, jag fick en spruta med cisordinol när jag kom till psykakuten innan jag blev inlagd på avdelning.
De tog det så försiktigt och jag blev inte konverterad till LPT den här senaste gången som jag fick en psykos. De retade inte upp mig eller skrämde mig på något vis.
Mer
11 år 9 månader sedan #498032 av Admin1
Personalen inom psykiatrin förnyas och förmodligen leder det till en förbättring. Jag antar att de inom psykiatrin som jobbar idag har en bättre utbildning än för 30-40 år sedan. Det är mer krav på utbildning idag än det var för 30-40 år sedan.
Mer
11 år 9 månader sedan #498066 av Geta
Det tror jag också att det är väldigt svårt att bli anställd inom sjukvården idag utan passande utbildning.
Förr anställde man avdankade militärer inom psykiatrin.
Mer
11 år 9 månader sedan #498383 av Admin1
Många yrkesmilitärer fick väl förr pension när de fyllde 50 år och då kunde de ta andra jobb. Gymnastiklärare var populärt också bland pensionerade militärer.