hur gick det till när ni lades in på lpt

Mer
11 år 10 månader sedan #497121 av Nissegossen
Suck! Det är alltid jag själv eller polisen som tagit mig till psykakuten, inte så att jag varit aggressiv eller stökig, nej, jag har bara stått still på samma fläck så, att antingen polismän som kört förbi har stannat och försökt prata med mig. Antingen har jag inte svarat alls eller tydligen har jag gett fel svar till dem. Eller också har det varit näringsidkare som ringt polisen och tyckt att jag uppträtt "störande" bara för att jag stått still utanför deras affär.
En gång stod jag vid en busshållplats kl 05.00 och den bussen gick inte där då. Då kör där upp en polisbil och de får inte ett ljud ifrån mig när de försökte prata med mig och de kallar på piketen som fick ta över. Men de sade om mig att "han är snäll" Som de sade. I alla fall försökte de få mig att prata och körde mig till något ställe där de låste in mig i en cell, som var öppen mot rummet, men där var galler för, typ västernfilm och de satt och drack kaffe och diskuterade i rummet.

Efter ett tag hade de fikat färdigt och körde mig upp till psykakuten på sahlgrenska dit de tog mig för att jag vägrade prata och inte hade några identitetshandlingar på mig och de sade, du får gå bara du talar om ditt namn. Jag bara nickade för ja och skakade på huvudet för nej.

Läkaren som var där på psykakuten var ett strå vassare intelligensmässigt sätt än polisen, för att hon frågade genast kan du skriva ditt namn och det gjorde jag och polisen stack därifrån. Sedan fick jag vänta på en ambulans som körde mig till Lillhagens sjukhus.

Dock har jag bara fått förlängt LPT en gång och det var rättsförhandlingar och en vårdare frågade mig vem som jag ville representerade mig och jag svarade bara att du kan göra det. Jag själv var inte med på förhandlingen.

Det gick ett tag, någon eller ett par månader, sedan sade läkaren, att nu skriver jag ut dig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 10 månader sedan #497122 av björk
SJälv då jag för 2 månader sedan försökte i princip ta livet av mig.


Jag kunde bara se då att livet va slut,
Mer
11 år 10 månader sedan #497166 av Admin1
Jag har aldrig fått LPT och tillhör nog de få här som inte haft detta.
Mer
11 år 10 månader sedan #497168 av Inwatto
Jag har heller inte haft LPT även om det var nära en gång. Nackdelen med frivillig inläggning kan vara (har jag sett av erfarenhet) att man skriver ut sig själv för tidigt. Då blir man bara dålig igen.

Prata inte med hat i munnen!
  • vnv
  • Besökare
  • Besökare
11 år 10 månader sedan #497193 av vnv
Jag har haft LPT 1 gång för flera år sedan. Jag var inlagd frivilligt men gjorde en dum grej :vissel på avdelningen som slutade i att läkaren skrev vårdintyg. Dock varade LPT:n bara någon dag och upphävdes av chefsöverläkaren i Länsrätten. TACK så mycket, sa jag och gick hem som en fri man några timmar senare.....Det var LYCKA att komma hem igen!

/vnv :angel
Mer
11 år 10 månader sedan #497481 av Admin1
killet,

Du verkar ha klarat dig ganska bra, eftersom du bara haft LPT en gång. Många här verkar haft LPT flera gånger.