LPT

Mer
19 år 8 månader sedan #3388 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet LPT
Ja det är skönt, har aldrig varit tvångsvårdad men kanske hade blivit det om jag själv inte velat, men jag ville så då flöt det på. Har också permission nu från en avdelning på KS och jag har liksom det stället som backar mig, om jag börjar må dåligt och klarar inte av att vara hemma då får jag ju en plats där direkt.
Ja, att vara tvångsvårdad måste kännas kränkande.
Mer
19 år 8 månader sedan #3394 av Geta
Svar från Geta i ämnet LPT
Jag har erfarenhet av att frias i länsrätten.
Jag kom in en natt på akuten, men överfördes till psyk. Där var jag litet
stökig så jag sövdes ner (kommer inte ihåg någonting hur det gjordes).
Efter nära ett dygn vaknade jag upp. Då påstod en skötare att överläkaren hade pratat med mig, det var enda kontakten med honom.
Jag kom upp i länsrätten, det är enda gången jag varit med om det.
Jag blev så förvånad, jag kom in i ett rum med massor med människor
som skulle bedöma mig. Jag fick prata enskilt med en jurist och en särskild tillsynsläkare. Sedan fick jag yttra mig själv för länsrätten.
Efter överläggning friades jag från tvångsvården.
Mer
19 år 8 månader sedan #3400 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet LPT
En sak undrar jag om tvångsmedicinering, jag har läst att är man tvångsintagen och vägrar sin medicin får denne tvångsmedicineras, vadå tar dom och kör ner tabletterna i ens mun eller sticker en med spruta, hur kan det gå till om patienten ändå inte tänker ta medicinen?
Mer
19 år 8 månader sedan #3402 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet LPT
Usch jag vill inte ens tänka på det! Jag klarar inte av att bli fasthållen och sånt, det vet jag sedan jag blev det "på skämt" av kompisar. Jag blir rasande då, helt okontrollerad. Jag hoppas verkligen att det aldrig händer i vården för då blir jag väl LTPad fortare än kvickt.
Mer
19 år 8 månader sedan #3403 av silverseven
Svar från silverseven i ämnet LPT
Jag blev fasthållen, av typ fyra stycken (fast jag ej gjorde motstånd) sedan drog den ner byxorna och gav mig en spruta i stora sätesmuskeln.

Det kändes som ett rent övergrepp, och var mycket obehaglit. Nästa gång tog jag tabletterna frivilligt i stället.
Mer
19 år 8 månader sedan #3404 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet LPT
Jag skulle nog ta vilka piller och hur många som helst, bara dom inte håller i mig.
Jag kan bli våldsam t o m mot vänner om dom håller fast mig, jag klarar bara inte av det.

Gud nåde den våldsman som försöker nått med mig! : D