LPT lättvindigt?

Mer
3 år 7 månader sedan #1278049 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet LPT lättvindigt?
Det man betalar för är maten, har jag för mig.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 7 månader sedan #1278051 av Geta
Svar från Geta i ämnet LPT lättvindigt?
Det måste bli en fälla om man vårdas på sjukhus under lång tid och måste betala vården i en klump efteråt. Det kan bli en stor summa. Det är nog ingenting som man tänker på innan man får räkningen.
Mer
3 år 7 månader sedan #1278052 av memphis
Svar från memphis i ämnet LPT lättvindigt?
Jag blev väldigt förvånad första gången jag blev inlagd att man fick en räkning. Trodde vård gick på skatten helt och hållet.

Här kostar det 100kr om dagen, vilket nog är för maten.
Mer
3 år 7 månader sedan #1278053 av Lejonhjärta
Svar från Lejonhjärta i ämnet LPT lättvindigt?
Exakt, Geta. Fick en smärre chock av den räkningen som kom sedan... Betalar iaf av den varje månad, jag TROR den är ur världen nästa år.
Mer
3 år 7 månader sedan #1278054 av Geta
Svar från Geta i ämnet LPT lättvindigt?
Vården borde förvarna att de tar betalt!
Mer
3 år 7 månader sedan #1278062 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet LPT lättvindigt?
Ja, särskilt när vi nu bor i välfärdslandet Sverige där allting strimmar ner från himlen utan att vi behöver anstränga oss. I många andra länder, England, Spanien och Frankrike går allt mycket riktigt på skatten. Det är "gratis" att gå till sjukvården liksom att vara inlagd. Ofta fungerar primärvården bättre än här och finns i mindre enheter men desto fler. Vanligtvis finns röntgen på enheterna, här måste man ha en remiss till akuten.

Missförstå inte. Jag älskar verkligen Sverige och att när det kniper kan man få hjälp. Men pengar försvinner, vart? Det hela verkar instabilt och ineffektivt och borde kunna bli bättre till lägre pris. Kostnadseffektivt!