LPT lättvindigt?

Mer
4 år 5 månader sedan #1207913 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet LPT lättvindigt?

Fantasio skrev: Jag vill så gärna ha lite mer lugnande mediciner. Men jag törs inte gå till akutenheten av rädsla för att bli inlagd. Två LPT inom loppet av några månader, det är att få (tvångs)vård lättvindigt.


Om du fortsatt har Nozinan, så er det beroligende i noe større doser, Fantasio.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 5 månader sedan #1207914 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet LPT lättvindigt?

Fantasio skrev: Jag vill så gärna ha lite mer lugnande mediciner. Men jag törs inte gå till akutenheten av rädsla för att bli inlagd. Två LPT inom loppet av några månader, det är att få (tvångs)vård lättvindigt.

vad gjorde de med dig när du blev inlagd? testade de nya mediciner kanske?
Mer
4 år 5 månader sedan #1207920 av wasp
Svar från wasp i ämnet LPT lättvindigt?
I Sovjet kallade läkarna symptomen ” trögflytande schizofreni” Fantasio!
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1207925 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet LPT lättvindigt?

wasp skrev: I Sovjet kallade läkarna symptomen ” trögflytande schizofreni” Fantasio!

de använde nog knappast Svenska ord.

lär ju bero på hur man översätter. och föga förvånande så översätter man efter sitt eget hjärta. den ena kanske vill att det ska tolkas som något negativt, och väljer orden därefter. dessutom, en samling ord kan i en tid verka vara något helt annat än när de nämns i en annan tid, det är jag hyffsat övertygad om. framtida generationer lär nog få en hel del att göra när de kollar vad folk pratat om i modern tid, då "ironi" används titt som tätt. men det är rena lögner!

det är knappast inte utan anledning som det varnas för att Djävulen ska få kontroll över språken i den heliga bibeln


btw, väldigt få träffar på google genom att söka på Snezjnevskij märkte jag nu.

ska undersöka detta!


edit, hade med stavningen att göra. fler träffar blir det genom ordet: Snezhnevsky


dessutom, som sagt det handlar om olika översättningar.

Engelska Wikipedia påstår t-ex. "sluggish schizophrenia"
enligt svd.se › ”trögflytande schizofreni”
"slow schizophrenia" enligt boken vid namn: "Theoretical Issues in Psychology: An Introduction"
Last edit: 4 år 5 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 4 månader sedan #1212222 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet LPT lättvindigt?

Fantasio skrev: Jag vet sällan varför jag blir inlagd. Men jag sjöng lite och så när jag väntade på läkare. Inget att bli inlagd för. Gamla "meriter" spelar in. Har man haft tvångsvård ser läkaren det o tänker kanske att "den där tjommen syr vi in."

det Om de hadde sett hvor gal kan være hjemme mange ganger,.burde jeg vært innlagt mange ganger pr år. Plassene på det lokale distriktssykehuset skal legges ned. Da er det langt til sengeposten. Det blir alltid enorme krangler når jeg skal overbevise omgivelsene om overvåkning og tankepåføring. Hadde det vært omvendt ville ikke jeg trodd det heller, likevel er jeg helt sikker.
  • MetroGirl
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1212249 av MetroGirl
Svar från MetroGirl i ämnet LPT lättvindigt?
Fantasio, om du tror det så kan du ju alltid spärra din journal.


Lpt är ingen "spärra in"lag. Den omfattar alla de regler i tvångsvård och bryts dem så kan läkare snarare sys in.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by MetroGirl.