har ni manipulerat er doktor nån gång?

Mer
15 år 10 månader sedan #130980 av Bitte
Är man psykotisk tror man att man har kontroll över sina tankar som kan vara hur bisarra som helst. Man tror att de är de rätta. Det är kanske där du är ? Du saknar sjukdomsinsikt. Hur länge har du haft schizofreni diagnosen ?
Mer
15 år 10 månader sedan #130981 av kajmal
Svar från kajmal i ämnet svar
jag har blivit anmäld av släkt och bekanta för att dom har varit rädda, jag har aldrig pratat med en terapef eller någon på trettio år, jag har åkt och fått sitta och rulla tummarna ett par veckor då och då , om jag slutar med medicin, (jag har varit utn nästan två år ett tag, men sen blir någon rädd och anmäller mej och jag åker in och blir tvångsmedicerat, men ingen säger någonting eller kan förklara nåt, alla hänvisar till andra, har man hamnat i systemet är det svårt att ta sig ur
Mer
15 år 10 månader sedan #130982 av Bitte
Jo, det låter som en knepig situation du hamnat i. Men det brukar ibland vara andra som ser att man börjar bli sjuk vid schizofreni. Man börjar få konstiga tankar eller börjar att isolera sig mer och mer. Och man saknar sjukdomsinsikt. Jag tror dom agerat för ditt eget bästa kanske har du haft självmordstankar som är mycket vanliga vid schizofreni.
Men det är konstigt att ingen pratar med dig det kan du begära med skärpa, det är din rättighet.
Mer
15 år 10 månader sedan #130983 av kajmal
Svar från kajmal i ämnet svar
självmord har jag aldrig reflekterat över, livet är för intressan för det, däremot har jag träffat varelser som ingen tror existerar, jag har varit synsk sedan barndomen, det är nog det som ställt till det
Mer
15 år 10 månader sedan #130985 av Hanna_Norr

Det låter som om du lyckats manipulera din läkare så att du som frisk har tillordnat dig sjukskrivning som sjuk. Det verkar vara dina egna metoder du skriver om här och tror att alla vi andra gör likadant.
Men då har du hamnat fel. Här går vi till läkaren för att kunna få må bättre med den hjälp som finns att få. Själv har jag börjat på PRE, psykiatrisk rehabiliterings enheten för att få hjälp så att jag ska må bättre.
Och förhoppningsvis slippa psykoser i framtiden.


Håller med Figuren. Jag skulle aldrig våga ljuga och manipulera min läkare. Då vet man aldrig vad som händer... Jag är glad varje gång jag går ifrån min psykiater med känslan av att han har förstått ungefär hur det är. Då känner jag att jag kommer att få hjälp - rätt hjälp. Tänk att gå därifrån och veta att man kanske har lurat doktorn. Det kan inget gott komma ur - om man inte bara vill ta tid från ärliga patienter som verkligen vill ha hjälp.
  • Niklas.
  • Besökare
  • Besökare
15 år 10 månader sedan #130989 av Niklas.
Svar från Niklas. i ämnet har ni manipulerat er doktor nån gång?
Doktorn brukar vilja läsa lagen för en och inte är det någon naturlag. Samma medicin tillbaka borde fungera. Upp till kamp med lagen som vapen. Det var inte jag som började.