har ni manipulerat er doktor nån gång?

Mer
15 år 10 månader sedan #131020 av Pippi
Vilket huvudlöst svammel!!

Varför i hela fridens namn ens tänka tanken; en männska som träffar dig för att försöka hjälpa dig.
En människa som alla andra.
Tanken är ful och du skulle dessutom aldrig lyckas.

Skulle du lämna doktorns mottagning och tro att du har manipulerat så är det nog bara du som trampar i klaveret.....och gör dig själv till åtlöje :!:
Mer
15 år 10 månader sedan #131025 av Geta
Det vanligaste vid schizofreni är nog att man inte alls
har någon sjukdomsinsikt och försöker jobba fast det
knappt går. Det är nog inte sjukskrivning som är det
första man tänker på när schizofrenin slår till.
Det är nog så att läkarna sakta måste förklara för
den schizofrene att det är bäst för alla parter med
sjukskrivning.
Mer
15 år 10 månader sedan #131029 av Bitte
Jag jobbade på med både det ena och det andra när jag mådde pyton egentligen. Jag blev omplacerad pga att jag betedde mig annorlunda mm. Jag flyttade runt pga mina konspirations teorier och bytte arbetsplatser. Till slut var jag så dålig med så bisarra tankar att det inte gick längre. Jag sjukskrevs och senare blev jag pensionerad. Men det hade inte gått upp för mig att jag var schizofren, det ville jag inte inse.
Faktiskt när det gick upp för mig att jag var sjuk, med doktorns hjälp. Kändes det bra, jag började gå igenom mitt liv som schizofren och jag började läsa om det och tyckte att det var mig dom skrev om, det var lite obehagligt att det stämnde på pricken.
Mer
15 år 10 månader sedan #131033 av Nissegossen
Du har rätt Geta! När jag först insjuknade, så ville jag inte ha pengarna från försäkringskassan. Det ansåg jag inte var mina pengar så jag hämtade inte ut dem. Jag hade ju inte jobbat, så därför ansåg jag mig inte värd dem!

Min egen mor sade till mig när jag sade, mor jag har inga pengar. Då sade hon, har du inte fått pengar från försäkringskassan? Jo, jag har en utbetalningslapp i plånboken. men det är ju inte mina!

Gå nu till posten och hämta pengarna, de är dina!!

Jag gjorde som morsan sade och på den vägen är det!
Pengarna vi får är våra "löningar"!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1314764 av Nobel
Nej, ser inte syftet i att behöva manipulera doktorn. De jag stött på har velat mitt bästa
Mer
3 år 3 månader sedan #1314765 av Geta
Bitte är fortfarande medlem men har inte varit inloggad sedan 2018. Kan undra hur hon har det med sina katter?