Tror jag funnit "grunden" till mina psykiska probl

Mer
15 år 2 månader sedan #190453 av skord
en räddare i nöden.

den här sidan har hjälpt mej mer än min psykiater. TACK
Mer
15 år 2 månader sedan #190455 av Geta
Viska fungerar minst lika bra som terapi!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 2 månader sedan #190504 av Jocke

Buster136 skrev: Jag tror ändå att det är bäst att umgås i verkliga livet i det långa loppet, men visst kan Viska vara ett bra andningshål för den som har svårt med att umgås IRL


Jag är inte så säker på om IRL har svaret på känslor och funderingar.
Jag känner när jag umgås med människor, så känns det som dem vet mer än vad det är nödvändigt för dem att veta. Samtidigt ställer dem frågorna för att få svar på sina misstankar.

Jag undrar egentligen om det är bra att ha umgänge på vissa bestämda tider? Alla dessa villkor, som man ställs inför dagligen, klarar man inte alltid av att bearbeta, eftersom dem flesta är ute efter viktigare saker för deras ändamål, ngt dem kan bära med sig i vardagen.

Men jag känner hur förstärkta signaler absorberas likt en svamp i hjärnan.
Alla dessa signaler sammantaget, kan få en att undra om man försöker förenkla tillvaron för sådana som liksom halkar in i gamet på en bananskal. Som sagt, man kan inte bjuda på riktigt allt.

Men viska har den fördelen, att dem flesta befinner sig på ungefär samma nivå åtminstone textmässigt. Alla vi söker strategier för våra liv.
Men jag hoppas vi kan överbrygga könsfrågan till att jämställa oss mer jämlikt. Men som jag känner det, har detta blivit även en generationsfråga.

Vars är världen på väg?