Jag hatar min jävla sjukdom!

  • Pillertriller
  • Besökare
  • Besökare
14 år 4 månader sedan #264461 av Pillertriller
Svar från Pillertriller i ämnet Jag hatar min jävla sjukdom!
Man brukar tala om Högfungerande autism och Aspergers, en del menar att det är samma sak.
Tyvärr finns det inga glasklara sanningar som gäller för alla som har autism, så det gäller att individanpassa stödet. Det finns en hel del böcker skrivna av folk som har högfungerande autism eller Aspberger, kanske kan du läsa några av dem och se hur de har hanterat sin problematik.
Sedan kan man också ha vad som kallas autistiska drag. Läs mer på www.autismforum.se och www.autism.se .
Mer
14 år 4 månader sedan #264465 av Nissegossen
partyjunkie Vad du frågar efter är om du kommer att bli som en "vanlig" människa. Den som bäst kan svara på det är ju andra som har concerta och exempelvis ritalina som också är en ADHD medicin.

här är några exempel;
madr.blogg.se/msconcerta/
www.flashback.info/archive/inde ... 70125.html
www.swecan.org/modules.php?name= ... ic&t=53418
trollhare.wordpress.com/2009/09/ ... ig-vingar/
Concerta[/url:so22odwb]
www.peterularsson.se/faran-med-a ... strattera/
www.aspergerforum.se/megaangest- ... t8257.html
Skillnad på concerta och ritalina[/url:so22odwb]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 4 månader sedan #264467 av Nissegossen
Samma som föregående inlägg, men då gällande seroquel.
charlyene.blogspot.com/2009/04/s ... el-ii.html
www.familjeliv.se/Forum-4-50/m43966115.html
www.terapisnack.com/topic/seroquel-depot
psykbryt.com/index.php/2008/12/0 ... eativitet/
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?p=2621...php?p=262105#p262105 [/url]<!-- l -->

Vid ångest
boardreader.com/thread/tidiga_sc ... 7Xe30.html

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 4 månader sedan #264499 av
Svar från i ämnet Jag hatar min jävla sjukdom!
jag har ätit det här ett tag nu.. och jag har blivit att må lite bättre faktist.. går inte alls runt och grubblar på saker lika mycket som jag gjorde innan jag började äta det här..
å jag blir inte lika lätt iriterad så jag blir inte arg lika lätt som jag vart innan :)
sedan har jag inte lika mycket ångest som jag hade innan heller.. :)
å det där med att prata utan att jag vet om det, tycker jag också har blivit lite bättre...

seroquel är jag uppe på 200mg om dagen nu.
concertan är jag uppe på 54mg om dagen.. hade först 18 sedan 34 sedan 54 och om 1 vecka ska jag höja igen.. åman ska ju kunna bli dålig när man sätter in concertan, men jag har inte fått en ända biverkning hittils, så det är skönt..
voxra 150mg om dagen.
sedan vitaminer.

så någon medecin är det som funkar lite.. :D

vem vet jag kanse är schizofren ändå. eftersom att jag blivit att må lite bättre sedan jag började äta antipsykotisk medecin som det står på fass att den används för att behandla scizofreni...
Mer
14 år 4 månader sedan #264511 av Admin1
partyjunkie,

Seroquel används inte bara vid schizofreni utan också vid schizoaffektiv, vanföreställningssyndrom, bipolär, psykotiska depressioner, ibland vid Aspergers och borderline, ångest och depression. Seroquel har också effekt mot ångest och depression. Ibland används också låga doser av Seroquel som sömnmedicin.