Jag hatar min jävla sjukdom!

  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
14 år 4 månader sedan #259846 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Jag hatar min jävla sjukdom!
Värmande kram till dig, vännen..
Mer
14 år 4 månader sedan #259853 av Isa-Alise
Hoppas det här blir riktigt bra!
Mer
14 år 4 månader sedan #259994 av Admin1
Om du har autism, så måste det väl vara Aspergers för vanlig autism ger väl nedsatt begåvning och stora problem i skolan. Du kanske borde fråga dem vilken typ av autism du har. Vid autism har man mer rätt till stöd och vård av kommunen än vid schizofreni via LSS.
Mer
14 år 4 månader sedan #259998 av MsTibbs
partyjunkie,

Autism och ADHD räknas inte som sjukdomar, utan neuropsykiatriska funktionshinder.
Mer
14 år 4 månader sedan #260272 av Anacharphilchia

bom skrev: serequel är en jävligt bra medicin enligt mig..depot är bäst så slipper du många bieffekter


Depot är som sänd från himmelen
Mer
14 år 4 månader sedan #260279 av MsTibbs

Admin1 skrev: Om du har autism, så måste det väl vara Aspergers för vanlig autism ger väl nedsatt begåvning och stora problem i skolan. Du kanske borde fråga dem vilken typ av autism du har. Vid autism har man mer rätt till stöd och vård av kommunen än vid schizofreni via LSS.


"Bara" 75% av de med autism syndrom har under normal IQ=utvecklingsstörning. IQ 70 och mindre tror jag är gränsen. 25% har 70 eller högre. Vissa med AS har utvecklingsstörning, även om de egentligen skall ha normal IQ. Endel väger tyngre på när man började prata och gå, så det diagnosticeras litet olika.