"Det som inte dödar dig gör dig starkare"

Mer
14 år 1 månad sedan #285593 av Geta
Risken är stor att man fastnar i sjukrollen om man måste
visa upp symtom när man är sjukskriven, för att ha livs-
berättigande.
När sjukdomen har läkt ut så går man fortfarande omkring
och haltar.
Mer
14 år 1 månad sedan #285595 av Nissegossen
:tänk Trots att jag har sjukersättning och inte har gått tillbaka i arbete, vågar jag trots det säga att jag i dagens läge, har ett relativt högt kasam värde.

Allt relaterat till min själsliga friskhet eller vad man nu skall säga om mitt psykiska mående.

Det är till att sticka ut hakan, men jag undrar om inte ett anpassat jobb, skulle vara bra för mig?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 1 månad sedan #285599 av Geta
Ofta beror det på att människor känner sig ensamma, oälskade
och inte behövda som många stannar kvar i sjukrollen enligt
artikeln.
  • trance
  • Besökare
  • Besökare
14 år 1 månad sedan #285650 av trance
Svar från trance i ämnet Det som inte dödar dig gör dig starkare"
traumatiska upplevelser och annat kan ju vara berikande om man lyckas ta till vara på erfarenheten som något som kan hjälpa en i framtiden och kanske hjälpa andra. om man bara går och tänker att allt är kört och slut är man ju mer eller mindre knäckt. fast jag tycker man måste få tillåta sig att tänka så också. ibland måste man faktiskt leva ut känslan av hopplöshet för att inse att den går över eller kanske är överdriven. vad tycker du erica, stämmer det för dig?
  • trance
  • Besökare
  • Besökare
14 år 1 månad sedan #285652 av trance
Svar från trance i ämnet "Det som inte dödar dig gör dig starkare"

Erica skrev: och det värsta är att folk kan lukta till sig sårbarhet och dåligt självförtroende. de ser det känner det märker det. och det sätter personen i en väldigt orättvis situation. för jag tror det här: har man varit utsatt för mkt eller mått väldigt dåligt så är det större sannolikhet att man blir behandlad oschysst. för folk med dåliga intentioner kan utnyttja detta faktum.


precis, fast de flesta är ju sårbara på åtminstone nån punkt så det tar nog ut sig rätt mycket, den som är svag i ena stunden kan vara stark i den andra osv, ...
Mer
14 år 1 månad sedan #285656 av Potte-Boa Jösse
Det är en mycket skönare känsla av att märka hur jag (eller du) kan lyfta en annan människa med ord och handling. Tänk att få en deppig vän att skratta! Tänk att stötta någon som är rädd. De känslorna är kommunikation på hög nivå. Med människor som bara dömer och sticker knivar i en av vassa ord och sårar en, det låga människor som gör så. Det är dom som har problem!

Höj dina medmänniskor till skyarna! Överrös dem med starka och styrkande ord. Bombardera dem med bra ord!

Fast allt det här visste ni nog redan
Kram Pottas