meningen med livet

Mer
14 år 1 månad sedan #287518 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet meningen med livet
Nu funkar det inte så för mig, som det står i länken efter detta, utan det är på en annan mottagning dit jag inte går, eftersom jag inte är aktuell för det. Men kika hur de har lagt upp vården inom göteborg på andra områden, jag har tydligen aldrig kommit ifråga för detta, eller också fanns inte planerna på denna vård då. Nå ut teamet[/url:lgjxv7zh]
Denna länk är intressant ur föregående länks synvinkel och på föregående länk finns fler länkar, värda att läsa www.studentlitteratur.se/o.o.i.s/119


Och här ett mycket välkänt namn för mig! nämligen Barbro Benjaminsson som jag har haft mycket kontakt med personligen. hon är ordförande i Göteborgs IFS förening och ledamot i styrelsen av Schizofreni förbundet tror jag, skulle förvåna mig mycket annars, läs vad hon skriver! Barbro Benjaminsson[/url:lgjxv7zh]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 1 månad sedan #287521 av Tage
Svar från Tage i ämnet meningen med livet

maktlös skrev: Finns ingen mening, vi blir gamla och vi dör, då tar det slut.
Vi är en del av ett kretslopp. Meningen är att vi ska födas och dö.

Tråkigt men sant.


Vem har patent på "sanningen"? Du?
Mer
14 år 1 månad sedan #287522 av Potte-Boa Jösse
Svar från Potte-Boa Jösse i ämnet meningen med livet

Ready skrev: En del säger att meningen med livet är att leva det. Det kan måhända vara en evolutionär ståndpunkt?


Livet är inte en gåta som ska lösas utan ett mysterium som ska levas
Mer
14 år 1 månad sedan #287533 av maktlös
Svar från maktlös i ämnet meningen med livet

Tage skrev: Vem har patent på "sanningen"? Du?


Det sunda förnuftet.
Mer
14 år 1 månad sedan #287534 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet meningen med livet
Behållningen av resan kanske inte är målet för den, utan själva resan i sig....

Så lev livet fullt ut medan ni fortfarande kan det, för det är för det mesta bra att leva, även trots alla svårigheter och de på vägen man möter, kanske skapar minnen man minns för evigt.

[youtube]
[/youtube]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 1 månad sedan #287575 av Tage
Svar från Tage i ämnet meningen med livet

maktlös skrev: Det sunda förnuftet.


Vems sunda förnuft är korrekt? :rolleyes: