meningen med livet

Mer
14 år 1 månad sedan #287755 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet meningen med livet
Meningen med livet är nog att överleva, så länge som möjligt. Sedan har olika människor olika mål och intressen i livet, som kan ge mening.
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
14 år 1 månad sedan #287843 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet meningen med livet
Jag undrar om man har ett särskilt/flera särskilda syften med sitt liv redan när man börjar jordelivet, eller om man skapar syftet själv... Kanske lite av varje. Så tror jag.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 1 månad sedan #287852 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet meningen med livet
Ibland måste man hita på anledningar för att leva ett fullvärdigt liv. Min största anledning till att leva, är att jag vill älska en person. Min schizofreni stoppar dem planerna. Jag vill med denna utgångsläge som existerar idag, bara hjälpa de som behöver det skrivledes.
För mina orala talanger är inte lika behäftade som de som uttalas skriftligen.

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 1 månad sedan #287858 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet meningen med livet
Förhoppningsvis lär vi något av livet och jag tror vi har nytta av det i nästa....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 1 månad sedan #288035 av bom
Svar från bom i ämnet meningen med livet
ja man blir ju lite förvånad över att man en gång var en spermie som simmade fortast....nåt att tänka på.
Mer
14 år 1 månad sedan #288038 av bom
Svar från bom i ämnet meningen med livet
ja saara berätta gärna om din tro.jag har en vän som är troende å hon är mig kär.men själv funderar jag inte alls i dom tankebanorna men om det kan ge livet en mening så lyssnar jag gärna.har gått ur svenska kyrkan pga psykos...trodde att prästerna höll på med konstiga grejjer..ryskortodoxa krkan har jag fantiserat om men en vän säger att jag inte ska lta mig styras av patriarkatet å han har en punkt med det....lite kul med den grekisk ortodoxa kyrkan..kastar tårtor å bröd.allt kan hända.