hur stannar man i hypomani

Mer
13 år 9 månader sedan #310680 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet hur stannar man i hypomani
Saara,

Syftar du på mig? Jag uppfyller inte bipolär helt säger läkaren, men jag "har en bipolaritet i mig" säger journalen, humörsvängningar. Jag har återkommande depressioner. Jag mår bättre sedan jag började med Lamictal och litium, jag är på normalnivå, inte "mild depression" som Saari.
  • mjd
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 9 månader sedan #310683 av mjd
Svar från mjd i ämnet hur stannar man i hypomani
saara,
ja, jag har anlag för mani/hypomani, mani i alla fall, vet inte om man kan bli manisk utan att först passera hypomani.

trodde inte det skulle vara många inlägg, tack för information.

skord,
jag vill Försöka bevisa motsatsen. en ''vanlig'' människa känner sorg och glädje. en del människor är mestadels glada. känner mindre sorg än glädje.
en ''ovanlig'' människa, maniker, känner grader av mani och depression. mani inte lika med glädje. depression inte direkt lika med sorg.
om en del människor kan känna mer glädje än sorg borde en del bipolär kunna känna mer mani än depression tycker jag. - om man betänker det faktum att de kanske inte upplever normala känslor mycket.
poängen är väl dock att få maniker att leva liv med normala känslor. men vem säger att ett kreativt tillstånd som mani inte är normalt? samhälls frågor kanske.
fungerar mina argument något?

läst någonstans att en del skådespelare är ''kända'' för att kunna leva som hypomaniska, men det är en rätt så flummig livstil där i hollywood och man kan komma undan med lite av varje bara man är känd och springa runt hit och dit.

(det kanske är extra inlägg före den här för jag la ner lite tid på den)
Mer
13 år 9 månader sedan #310687 av Libellule
Jag skulle nog inte leta efter sätt att stanna kvar i hypo/manin. Även om den är nog så trevlig medan den varar, så brukar allt ändå sluta i pannkaka, och ju längre tid man varit hypad, desto mer elände hinner man hitta på.

Det eftersträvansvärda är att hitta tillbaka till sin kreativitet även när man är i "normalläge".
  • mjd
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 9 månader sedan #310696 av mjd
Svar från mjd i ämnet hur stannar man i hypomani
Libellule,
försöker återkomma till ditt inlägg senare.

vill bara säga nu, samhälle är byggda på struktur.
ville egentligen skrivit det förut efter frasen ''samhälls frågor kanske''.
Mer
13 år 9 månader sedan #310700 av Isa-Alise
Mycket bra sagt, Libellule...
Mer
13 år 9 månader sedan #310813 av saara
Svar från saara i ämnet hur stannar man i hypomani
Tibby, jag syftade på mjd, men det var trevligt att läsa vad du skrev också. jag har ju också väldiga humörsvängningar, men har schizofreni. mina humörsvängningar kan ha att göra mrd mina hemförhållanden och värken. har hört att Lamicta l kan hjälpa vid nervsmärta också. har ej prövat den medicinen.

Just nu orkar jag inte kommentera andra inlägg än ditt här. :)