hur stannar man i hypomani

  • mjd
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 9 månader sedan #311242 av mjd
Svar från mjd i ämnet hur stannar man i hypomani
alternativet till ett strukturerat samhälle är då anarki, men det fungerar inte så bra.
jag tycker det bara är konstigt att ha mycket idér ska anses vara sjukt. ingen ska liksom rubba samhällets struktur.
jag försöker se saker från ett existentiell perspektiv. jag tycker fortfarande mina arument fungerar.
så gott som alla samhälle är byggda på mistro och min intuition kan va fel, men därför får folk paranoida tankar i olika tillstånd. dom närmare sig sanningen, att mycket är byggd på misstro och lögn. men ingen får rubba samhället. och de paranoida är ofta inte medvetna att de närmare sig sanning. men det är förbjudet. polisen är efter en grannen är efter en etc. alla paranoida kanske inte passar i kategorien.

nu fick jag skriva lite. tror fortfarande att vi inte är så sjuka mest samhället det beror på. jag säger Inte att en del av oss här inte mår riktigt dåligt, menar bara det kanske inte är vårat fel. sen spelar gener etc. in i spelet också.

ursäkta om jag har förolämpad någon med paranoia. som det är jätte besvärligt för. jag spekulerar och försöker komma fram till någon sanning. om man inte gör lite misstag kommer man inget vart.


''my life is an open book your read it on the radio'' - neil young känner mig alltid så jävla öppen

på gott och ont


Jag har då börjat en bok. ''psykisk sjukdom'' ur ett existentiell perspektiv.
jag ersätter statistik för intuition mestadels.
kan nån hjälpa mig?
det här är relevant till det jag har skrivit ovan.
vet nån frekvenserna av olika psykiska sjukdommar i förhållande till mindre och mer ''utvecklade'' kulturer, samhälle, civilisationer?
Mer
13 år 9 månader sedan #311249 av Geta
Svar från Geta i ämnet hur stannar man i hypomani
många gånger är jag tacksam för att strukturen i samhället är
så fast som den är....tänk på vad mycket det är som fungerar ändå..

Vattenförsörjning, el, matleveranser, kollektiva transportmedel....
listan kan bli lång.
När jag får en impuls att gå och handla ....då sitter tjejerna där
i kassorna och tar betalt....sommar som vinter....morgon och kväll.
[youtube]
[/youtube]
  • mjd
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 9 månader sedan #311538 av mjd
Svar från mjd i ämnet hur stannar man i hypomani
om jag anses galen tar jag den klassiska galningens försvar: det är alla andra som är galna. men jag kanske är galen.

undrar bara till exempel om en stam folk i afrika har samma frekvens av schizofreni som en stad i amerika kan vi säga.

add / adhd vad är frekvenser av det i olika samhälle?

det kanske helt enkelt inte är några svar för att ingen riktigt har några svar eller vill ge.
men jag antar att min flummiga logik anses för mycket att tänka utanför ramarna.
Mer
13 år 9 månader sedan #311540 av herA
Svar från herA i ämnet hur stannar man i hypomani
galen där är det = samma troligen

så har ja lärt mig kram :hjärta
  • mjd
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 9 månader sedan #311541 av mjd
Svar från mjd i ämnet hur stannar man i hypomani
förstår inte vad du menar jakob_ menar du att du anser dig galen?
inte viktigt men det var tvetydigt
kram
Mer
13 år 9 månader sedan #311542 av herA
Svar från herA i ämnet hur stannar man i hypomani
jag menar bara :hjärta att tex i olika natur folk osv finns det

lika många galna som i stor stan så menade jag :hjärta