Mörkerrädsla?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 9 månader sedan #314860 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Mörkerrädsla?
Jag tror faktiskt det inte bara är tjejer som blir överfallna vid viadukter och dåligt upplysta elljusspår. Det är nog ganska många s.k gängrån, där flera hoppar på en person. Vid överfall mot tjejer är det oftast en ensam gärningsman, även om gängvåldtäckter förekommer.

Vi kan nog aldrig arbeta bort våldet, för den sitter för djupt rotat hos folk. Så det enklaste blir väl då att skapa en mer förnuftsmässig samhälle.

Vars är världen på väg?
Mer
13 år 9 månader sedan #314861 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet Mörkerrädsla?
Jocke,

därför borde damer som känner sig osäkra på såna saker ta med TIW Försvarspray med sig i väskan eller något... så kan man nog känna sig säkrare
Mer
13 år 9 månader sedan #315267 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet Mörkerrädsla?
Ja gör tårgas lagligt!! :) (endast för kvinnor som är ute och går efter klockan 22. :P ..eller nåt.)
Jag vill kunna känna mig "säker" när jag är ute och går utan hund! :evil:
(nog för att det finns en viss risk för att jag vid ett annat tillfälle skulle kunna då ta fel på flaska, och tro det var hårspray i stället. :lol: )
Mer
13 år 9 månader sedan #315414 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet Mörkerrädsla?
Bra ide med tårgas :mrgreen: för då om en man försöker anfalla en så är bara att spruta honom i fejset och springa iväg fast då får man hitta ett medel som går över efter 15-30 min så inte effekten stannar kvar i timmar
Mer
13 år 9 månader sedan #315432 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Mörkerrädsla?
Pepparspray är lika effektivt och lättare att få tag på.
Om man vill hålla sig inom lagen så finns det även andra försvarsprodukter, tex handalarm och färgspray.
Mer
13 år 9 månader sedan #315433 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet Mörkerrädsla?
Men det vore bra om dom asen blev märkta i två veckor MINST - t ex med en röd färg!! :twisted: :!: