Har du skuldkänslor för du får sjukersättning?

Mer
11 år 1 månad sedan #567336 av Geta
Men du har ju en sambo som jobbar. Hon måste väl bidraga till hushållet med sin inkomst.
Mer
11 år 1 månad sedan #567337 av Utomjordingen
Absolut, mina kvinnor och min kvinna som jag lever tillsammans med än idag, har hjälpt till min ekonomi (levnadsstandard) mycket. Jag skulle nu i vanliga fall om jag hade bott ensam bara haft 2,5 miljoner kronor sen jag insjuknade... men på grund av att jag har levt tillsammans med kvinnor så har jag/vi snart haft 10 miljoner kronor istället.
Mer
11 år 1 månad sedan #567338 av Geta
Kan du inte se de ljusa sidorna i stället för att grotta ner dig i det som du har saknat.
Mer
11 år 1 månad sedan #567339 av Utomjordingen

Kan du inte se de ljusa sidorna i stället för att grotta ner dig i det som du har saknat.


Jag tänker väl inte direkt på mig när jag skriver om ekonomin i den här tråden utan jag tänker på dom andra som är sjukskrivna.
Mer
11 år 1 månad sedan #567343 av idefix
Jag lever hellre i mental skuld än ekonomisk dito.

Så, om jag hade sjukersättning skulle jag nog ha skuldkänslor, men jag gissar att det skulle kännas bättre än att vara helt pank och gå på socialbidrag.
Mer
11 år 1 månad sedan #567373 av Ready
Jag har inga direkta skuldkänslor men det är uppenbart att folk har svårt att smälta det när man nämner det för dem.