Har du skuldkänslor för du får sjukersättning?

Mer
11 år 1 månad sedan #567374 av Geta
Jag talar inte gärna högt om det.
Mer
11 år 1 månad sedan #567394 av Utomjordingen
Staten är på ett sätt säkert skyldig mig jättemycket pengar (flera miljoner kronor) som jag skulle ha fått om det hade gått rätt till väga från första början men som jag inte fick dom pengarna på grund av bristande kunskaper om mig. Det har inte gått rätt till väga med någonting när det gäller mig från första början. Men hursomhelst, jag vill inte att Ni andra ska drabbas utav detta som jag har varit utsatt för. Min komet som jag har pillat på kommer kanske till sin rätt sen när det gäller om mig. Men det är ju bara en vanföreställning när det gäller mig och om min komet. Hm, vi får se, framtiden får utvisa!

Mer
11 år 1 månad sedan #567492 av Admin1
Det gäller ju att komma ihåg att schizofreni är den enda sjukdom, där nedsatt arbetsförmåga ingår i diagnoskriterierna. Det är därför ganska naturligt att man inte kan jobba. Sedan kan man ju ha rätt jobbiga psykossymptom, ångest och depression, som försvårar livet och gör det svårt att leva normalt och man kan ju också få psykoser som kräver inläggning.
Mer
11 år 1 månad sedan #567530 av maria-w
Jag har lite skuldkänslor till och från över att jag är sjukskriven, men jag tycker egentligen inte att man ska ha det.

Jag kan förstå att det kändes tungt ibland för maken att pallra sig iväg till jobbet när jag fortfarande låg och sov. Precis som man kan känna Sig lite avis på den som har korta turen på jobbet När man själv ska vara kvar sent. Jag förstår att man kan känna så ibland. Men jag tycker att det är bra att vi lever i ett land där det finns solidaritet med människor som av olika anledningar inte kan jobba. Jag hoppas att det ska fortsätta vara ett sånt klimat och en sån människosyn i vårt land.
Mer
11 år 1 månad sedan #567543 av Geta
När man är paranoid kan man ställa till oreda på en arbetsplats och anklaga arbetskamraterna för allt möjligt.
Det kan vara lika bra att inte jobba.
Mer
11 år 1 månad sedan #567611 av Zoidar
När jag mår bra brukar jag få skuldkänslor, men när jag mår dåligt då bryr jag mig inte, utan tycker jag förtjänar sjukersättning.

Anchored in Christ ✟