Mobbing

Mer
3 år 3 månader sedan #1311682 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Mobbing
En i klassen på mellanstadiet kallades "storch" för att hon var väldigt lång då. Jag har då inte direkt mobbat någon, men ibland brukade jag kasta kritor på en tjej i klassen då hon spelade Snake på skoldatorn. Hon blev rasande. Men sedan hade jag henne på Facebook, och även att det var henne och hennes pojkväns lägenhet som jag köpte 2010.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 3 månader sedan #1311742 av wasp
Svar från wasp i ämnet Mobbing
Var så mobbad att jag knappt vågade gå utomhus en gång för ca 40 år sedan...............
Mer
3 år 3 månader sedan #1311766 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Mobbing
Jag kastar mig in i tråden:

Gud fick mig att tänka efter om jag skall ha dåligt samvete för att ha sett mobbing utan att agera. Ja, fast jag kanske inte var stark nog för att gå emellan?!
Mer
3 år 3 månader sedan #1312066 av wasp
Svar från wasp i ämnet Mobbing

wasp skrev: Var så mobbad att jag knappt vågade gå utomhus en gång för ca 40 år sedan...............

Blir ofta så när folk drar förhastade slutsatser och blir avundsjuka. Än idag kan jag höra att jag är tjej som skulle bli veterinär. Stutis är ju Quinnodominerat, ca 70% tjejer på min tid och 90% idag skulle jag tro.............
Mer
3 år 3 månader sedan #1312082 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mobbing

Geta skrev: Jag fattade inte heller, när klasskamrater blev mobbade. En tjock tjej kallades bullen och en kille med röda kinder kallades juläpplet.
 

Det kanske var så vanligt att det uppfattades som normalt.
Mer
3 år 3 månader sedan #1312083 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Mobbing
Minns en tjej med ett judiskt efternamn som blev kallad för judejävel, jävla jude. Antagligen hade de hört från sina föräldrar att hon var judisk. Men jag sade till dem att sluta, att det inte var roligt. Min "fröken" (som man sade då) tyckte det var "stort gjort" av mig. Ja,ibland får man anledning att vara stolt över sig själv..