Har ni kvar era föräldrar i livet?

Mer
10 år 6 månader sedan #620909 av Eos
Ok, jag förstår. Tack för svaren då förstår jag bättre.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
10 år 6 månader sedan #620916 av Cosmos

Admin1 skrev: 20 år kortare livslängd gäller medicinerad. Men 30 % av den kortare livslängden är självmord, så tar man inte livet av sig så lever man 14 år kortare än normalt. Det är kroppsliga sjukdomar som främst förkortar livet. Om man inte röker, missbrukar och motionerar så lever man nog längre. Det är alltså viktigt att hålla koll på kroppsliga sjukdomar och kontakta vårdcentralen vid problem.

Jag läste någonstans att ångest är det psykiska tillstånd som ger störst påverkan på hjärtat. Det framgick inte om det var medicinerad, men förmodligen inte.

Själv är jag a living proof för detta. Under mitt insjuknande för över 30 år sedan fick jag epilepsi. Nervsystemet klarade inte den fruktansvärda ångest som jag hade. Det blev en urladdning som hette duga. Efter mina anfall var jag lugn och skönt avslappnad någon dag innan allt började igen.

Som 55-åring fick jag en hjärtinfarkt. Då hade jag visserligen stått på mediciner i typ 20 år, men jag var inte alltför överviktig, utan var väl mest knubbig. Visserligen är hjärt- och kärlsjukdomar väldigt vanliga i min släkt på min mammas sida, men ingen har fått en infarkt så tidigt.
Mer
10 år 6 månader sedan #620924 av björk
min mamma dog av 30 sol semestrar
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
10 år 6 månader sedan #620974 av Cosmos

björk skrev: min mamma dog av 30 sol semestrar

ok, hudcancer?
Mer
10 år 6 månader sedan #620975 av Geta
björk,

Då förstår jag varför du ser tillbaka med fasa på alla utlandssemestrar som ni gjorde, när du var barn.
Mer
10 år 6 månader sedan #620991 av Admin1
båda mina föräldrar lever och mår bra. har jätte bra kontakt med dom.. pratar med dom i telefon flera gånger om dagen så kommer dom och hälsar på varje helg :)