Har ni kvar era föräldrar i livet?

Mer
10 år 6 månader sedan #620243 av Nissegossen
:tänk :skifta Morsan dog det året hon skulle fylla 92, men farsan blev bara 76, så nu undrar jag, vem har jag mest anlag ifrån? Om man lägger till alla livsförkortningar som finns enligt statistiken, borde ni ha respekt för den här gubben, för han är snudd på hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann! :dans

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 6 månader sedan #620445 av Admin1
Nyheten om att hos personer med schizofreni, så åldras hjärnan 3-6 år snabbare än normalt är ganska intressant. Man undrar om detta påverkar livslängden. Kan göra detta för det finns vissa tecken att livslängden kan delvis bero på hjärnan.

www.viska.se/index.php/4-nyhet/n ... sk-sjukdom
Mer
10 år 6 månader sedan #620449 av Geta
Men det är ju så för alla som råkar ut för olyckor att de åldras snabbt.
Mer
10 år 6 månader sedan #620456 av Erasee
Admin1, min hjärna åldras mkt snabbt, jag försöker undkomma en för tidig död genom motion,:kan det hjälpa?-Hur mkt ska jag träna för att vara säker på att ej dö?
Mer
10 år 6 månader sedan #620477 av Admin1
Jag tror att motion motverkar hjärnans åldrande, eftersom motion stimulerar bildningen av nya hjärnceller. Motion är ett sätt att träna hjärnan också.
Mer
10 år 6 månader sedan #620489 av Utomjordingen
Som sagt, jag känner bara min mamma och hennes sida av släkten. Min mamma har aldrig engagerat sig när det gäller mig och om min sjukdom från första början. Min mamma är nog den siste som skulle hjälpa mig i nöd. Vår relation är så infekterat sen länge tillbaka. Har nu inte träffat min mamma på flera år och vill inte det heller eftersom hon heller inte vill det. Hon är som ett stort frågetecken när det gäller mig! Vi firar aldrig jul eller födelsedagar och sånt. Jag kommer nog rista 666 i hennes gravsten med sen eller varför inte hela släkten utöver pappa.